Sökning: "profil reklam marknaden"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden profil reklam marknaden.

  1. 1. Att förändra utan att förstöra : En intervjuundersökning om hur externa byråer arbetar med rebranding

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Aylin Bayar; Tilde Bergman; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; advertising- and design agency; visual identity; graphic elements; Rebranding; reklam- och mediabyrå; visuell identitet; grafiska element;

    Sammanfattning : Companies are required to have the ability to be attractive because of today's intense market. They have to constantly make sure that their visual elements and graphic profile are related to the current market conditions. LÄS MER

  2. 2. Ryktesspridning eller reklampelare?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Emelie Simonsson; Karolina Ahlström; [2010]
    Nyckelord :brus; word-of-mouth varumärke; traditionell kommersiell marknadsföring; målgrupp;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan aktörerna inom klädbranschen är idag stor och kommer förmodligen växa sig ännu större de kommande åren. Alla företag måste därför sträva efter att komma förbi det enorma kommersiella bruset för att finna köpare till sina egna produkter. LÄS MER

  3. 3. Attityder till Metrias föreslagna omstrukturering av det samlade produktutbudet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :AnnaKatarina Jonsson; Kristin Lund; [2009]
    Nyckelord :Marketing; Metria; Product range; Marknadsföring; Metria; Produktutbud;

    Sammanfattning : Marknadsföring är ett omfattande begrepp som innefattar mycket mer än bara reklam och försäljning. I praktiken är kommunikationen med interna och externa aktörer en oerhört viktig del i marknadsföringsarbetet. Kommunikation mellan företagets ledning och anställda är viktig så att företagets vision genomsyrar hela verksamheten. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföringens betydelse för diskrepansen mellan företags profil och image : En fallstudie av Filippa K

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Madeleine Berglund; Linda Östbergh; Sabina Lindmark; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar undersöka om ett företag som använder sig av sparsmakad marknadsföring ändå når ut med sitt budskap till sina kunder. Det företag vi valt att göra en fallstudie på är Filippa K, ett väletablerat klädföretag som inte använder reklam i någon större utsträckning, dels på grund av rädsla att varumärket ska överexponeras och förlora sitt grundläggande koncept och dels för att man från företagets sida anser sig ha tillräckligt god kännedom på den svenska marknaden. LÄS MER

  5. 5. Skyddet av TV-format vid licensiering

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sofie Strempel; [2004]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under senare �r har konkurrensen mellan TV-kanaler �kat kraftigt, inte minst efter det att det statliga monopolet p� TV-s�ndningar har h�vts. Detta har lett till en fokusering p� att skapa program som kan locka s� m�nga tittare som m�jligt. LÄS MER