Sökning: "profilering av skola"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden profilering av skola.
1. Landsbygdsinfluencers arbete med personligt varumärke : en netnografisk studie av bloggar i en landsbygdskontext
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Influencers har blivit ett vanligt fenomen i vårt samhälle i takt med att användningen av sociala medier har ökat. Att som influencer bygga ett personligt varumärke som väcker intresse hos andra människor skapar en möjlighet att dela med sig av innehåll som många människor vill ta del av (Lou & Yuan, 2019). LÄS MER
2. Det nya idrottsgymnasiet? : E-sport och dess väg in i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Detta examensarbete handlar om e-sportens väg in i den svenska skolan och hur den har implementerats som en del av idrott och hälsa specialisering. Arbetet handlar också om vad rektorer och programansvariga använder för argument när det kommer till målet med skolans profilering. LÄS MER
3. Elevers fysiska aktivitetsvanor En studie av mellanstadieelevers fysiska aktivitetsvanor på en skola med idrottsprofilering jämfört med en skola med ingen specifik profilering.
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Sammanfattning Barn och unga är idag allt mindre fysiskt aktiva och allt mer stillasittande. Debatten kring vems ansvar detta är samt hur mycket fysisk aktivitet skolan ska erbjuda har varit både stor och delad. LÄS MER
4. Marknadsföring av gymnasieskolor
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Marknadsföring av gymnasieskolor – En analys av två gymnasieskolor ur ett textanalytiskt- och producentperspektiv Författare: Johan Carlén och Sally Cloodt, Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet. Innehåll: Som studenter i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap har i vår b-uppsats valt att studera två gymnasieskolor i Lund, en fristående och en kommunal, och undersökt hur de arbetar med marknadsföring och kommunikation på deras hemsidor. LÄS MER
5. Hälsa ur elevers perspektiv : En studie av elever i årskurs sju och åtta och deras kunskap om hälsa, kost ochfysisk aktivitet
M1-uppsats, Akademin för hälsa och arbetslivSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur elever i årskurs sju och åtta, på en specifikt utvald sex till nio skola i Mellansverige, ser på begreppet hälsa. Vilka kunskaper de har om kost och fysisk aktivitets inverkan på hälsan samt om det finns någon skillnad i kunskaper inom dessa områden mellan elever som går i idrottsprofilerade klasser samt elever i klasser med annan profilering. LÄS MER