Sökning: "profilering marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden profilering marknadsföring.
1. Klimatdiskursen ramar in dagens marknadsföring : En kvalitativ innehållsanalys av Preemshemmahörande-annonser i deras kampanj 2019-2020
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet är att undersöka hur fossilindustrin paketerar sina reklambudskap inom det vilseledande formatet hemmahörande-annonser. Syftet är även att skapa förståelse för hur den trendande klimatdiskursen påverkar marknadsförings utformning. LÄS MER
2. Towards Realistic Datasets forClassification of VPN Traffic : The Effects of Background Noise on Website Fingerprinting Attacks
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : Virtual Private Networks (VPNs) is a booming business with significant margins once a solid user base has been established and big VPN providers are putting considerable amounts of money into marketing. However, there exists Website Fingerprinting (WF) attacks that are able to correctly predict which website a user is visiting based on web traffic even though it is going through a VPN tunnel. LÄS MER
3. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER
4. ”Uppgifter kan komma att användas för profilering” : En studie över dataskyddsrättsliga hinder mot beteendestyrd marknadsföring.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Artister som vandrande varumärken : En kvalitativ studie om hur artister blir ett human brand
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Att använda människor som varumärken är ett växande marknadsföringsfenomen som har fått benämningen human brand. I dag går det bland annat att hitta detta fenomen i musikbranschen där artister ses som varumärken för sin musik. LÄS MER