Sökning: "programmatisk marknadsföring"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden programmatisk marknadsföring.
1. AI in Marketing – Curse or Blessing? : Impacts of Programmatic Advertising and Personalized Content on Society
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the help of Programmatic Advertising and the resulting personalized content, consumers can be targeted precisely and with the help of Artificial Intelligence. The associated use of customer data creates ethical conflicts. LÄS MER
2. Förståelsen av programmatic : Kunskapsutveckling hos medieföretag
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Programmatic - en ny teknik baserad på maskininlärning som kombinerar algoritmer med data möjliggör för automatisering, optimering och effektivisering av display-annonsering på internet. Ny teknik innebär dock många utmaningar, framförallt att utveckla kunskap för hantering av den. LÄS MER
3. The true effects of programmatic display marketing : A study on how advertisers could make use of programmatic in the different stages of the customer journey.
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : In digital marketing, display advertising has always been the largest revenue stream for publishers, and the biggest channel for advertisers to increase the traffic to their sites as well as getting better brand recognition. However, with the ever increasing spread of the smartphone and the continuously smarter machine learning of today, the industry has changed. LÄS MER
4. Programmatisk handel för optimering av trafikköp : En studie om att skapa ett verktyg som underlättar annonsering baserat på programmatisk handel
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Online marketing has resulted in a paradigm shift in the advertisement industry. Programmatic buying is an emerging business model that is very promising for online advertising. In online advertising, revenue maximization is always a key matter for publishers. LÄS MER