Sökning: "progression utbildning"

Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade orden progression utbildning.

  1. 1. Fysioterapeuters kliniska resonemang angående Kinesiofobi

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Samuel Bjurquist; Marcus Grund; [2024]
    Nyckelord :Kinesiofobi; Fysioterapi; Klinisk resonemang; Progression; Rehabilitering;

    Sammanfattning : Kinesiofobi är ett vanligt förekommande fenomen inom fysioterapi. Under vår utbildning har vi fått lära oss om vad kinesiofobi är i teorin men inte i praktiken. Syftet med denna studie var därför att få en djupare förståelse av kinesiofobi och sammanställa hur fysioterapeuter kliniskt utvärderar och resonerar kring kinesiofobi. LÄS MER

  2. 2. VFU-handledares syn på förskollärarstudenters förutsättningar för progression under VFU : En studie av handledares erfarenheter och uppfattningar

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Anna Nelding; [2024]
    Nyckelord :Verksamhetsförlagd utbildning; VFU-handledare; lärarutbildning; lärarstudent Teaching practis; internship supervisor; teacher training; student teacher;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka VFU-handledares syn på förskollärarstudenters förutsättningar till progression under VFU. Studien belyser VFU-handledarnas erfarenheter av och uppfattningar om förutsättningar för studenters progression under VFU:n i allmänhet och under studentens sista VFU-period i synnerhet. LÄS MER

  3. 3. KONSTEN ATT BALANSERA SÄKERHET OCH ÖPPENHET : En kvalitativ studie av offentliga organisationers hantering av säkerhetshot

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Matthias Johansson; Erik Påander; [2023]
    Nyckelord :Public organization; Shadow IT; ISA; SETA; Cybersecurity; Information and IT security; Offentlig organisation; Skugg-IT; ISA; SETA; Cybersäkerhet; Information- och IT-säkerhet;

    Sammanfattning : Offentliga organisationer har flera krafter som trycker och påverkar deras säkerhetspraktik, dessa är både externa men även interna. För att förstå hur den offentliga organisationen hanterar dessa krafter som kräver öppenhet respektive IT-säkerhet har studien använt sig av kvalitativ datainsamling i form av intervjuer med medarbetare med olika roller inom den offentliga sektorn. LÄS MER

  4. 4. Fysisk träning inom jazzdansundervisning : en kvalitativ studie om hur jazzdanslärare beskriver utveckling av fysiologiska färdigheter i dansundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Satu Nyman; [2023]
    Nyckelord :dance; teaching; education; jazz dance; fitness; physical training; aerobic fitness; anaerobic fitness; muscle endurance; strength; power; flexibility; neuromuscular coordination; dans; undervisning; utbildning; jazzdans; fysisk träning; aerob kondition; anaerob kondition; muskeluthållighet; muskelstyrka; muskulär explosivitet; flexibilitet; neuromuskulär koordination;

    Sammanfattning : This study aims to shed light on practices that jazz dance teachers have incorporated into their teaching in order to enhance development of physiological abilities, as well as examine how these practices have become part of their jazz dance teaching practise.The research was conducted through four semi-structured interviews where jazz dance teachers described how they enhance physiological abilities in their dance teaching practice, and which aspects impact their choices. LÄS MER

  5. 5. Läsinlärningsmetoder : Vilka metoder används i praktiken?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Andreas Thomson; Matilda Lindstrand; [2023]
    Nyckelord :Läsinlärningsmetoder; läsinlärning; analytisk metod; syntetisk metod; läromedel;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka vilka läsinlärningsmetoder som används av F-3 lärare i en mellansvensk stad. Studien är kvantitativ och genomfördes med enkäter som skickades ut till ca 490 lärare som undervisar elever i F-3. Ramfaktorteorin är vald som teoretiskt perspektiv i studien. LÄS MER