Sökning: "project leader"

Visar resultat 1 - 5 av 291 uppsatser innehållade orden project leader.

  1. 1. Övertidsmonstret dementerar: lev som du lär - En kvalitativ studie om hur förväntningar relaterar till ledarrollens självbild och Work Life Balance

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jessica Lundqvist; Tilde Detterholm; [2024]
    Nyckelord :Ledare; självbild; förväntningar; leading by example; Work Life Balance; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetes titel: Övertidsmonstret dementerar: lev som du lär - En kvalitativ studie om förväntningars påverkan på ledarrollens självbild och Work Life Balance Seminariedatum: 11 januari 2023 Ämne/kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Tilde Detterholm & Jessica Lundqvist Handledare: Olof Hallonsten Fem nyckelord: Ledare, självbild, förväntningar, leading by example, Work Life Balance Forskningsfråga: Hur relaterar förväntningar till ledarrollens självbild, med specifikt avseende på Work Life Balance? Syfte: Studien avser att bidra med ökad förståelse om hur förväntningar på ledarrollen tar sig uttryck i ledarens självbild samt vilka eventuella effekter dessa får på ledarskapet och Work Life Balance. Metod: Studien antar en abduktiv ansats med en kvalitativ intervjustudie med tio semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. DE BYGGANDE KVINNORNA Adelskvinnors roll och inflytande i byggprocesser under 1600- och 1700-talet Linnea Wessberg Uppsats för

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Linnea Wessberg; [2023-11-07]
    Nyckelord :Noblewomen; 17th century; 18th century; building developer; Christina Piper; microhistory;

    Sammanfattning : This thesis is about the use of history and on how female building developers during the early modern period in Sweden are highlighted in the broad historiography. The aim is to examine, from a micro-historical perspective, female building developer’s role and influence in building projects and their involvement in building processes during the 17th and 18th centuries. LÄS MER

  3. 3. Community Power : The Story of How to Become a Driving Spirit of a Community Energy Project

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pia Kerkeling; Sandra Kettemann; [2023]
    Nyckelord :energy community; energy transition; storytelling; narrative analysis; entrepreneurial leader; driving spirit;

    Sammanfattning : Community energy projects have such a fire burning inside of them. This often originates from or is at least fueled by the people in charge - let us call them driving spirits. LÄS MER

  4. 4. "När vi pratar om det så börjar jag förstå" - Shared Reading som läsfrämjande arbetssätt inom gymnasieskolan

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Svenska

    Författare :Johanna Glansén; [2023]
    Nyckelord :Shared reading; högläsning; litteratursamtal; litteraturundervisning; läsfrämjande; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med detta arbete är att undersöka läspraktiken Shared Readings möjligheter och begränsningar som läsfrämjande arbetssätt inom svensk gymnasieskola. Shared Reading är en läspraktik som fokuserar på det sociala och personliga i läsningen. LÄS MER

  5. 5. Lifelong learning at Scania and KTH : A qualitative study on community of practice as a learning method in contract education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Felix Alin; [2023]
    Nyckelord :Lifelong learning; sustainability; contract education; community; community of practice; virtual communities; Livslångt lärande; hållbarhet; uppdragsutbildning; gemenskap; praxisgemenskap; virtuella gemenskaper;

    Sammanfattning : This degree project examines the feasibility of implementing a community of practice within the contract education course ”Sustainable Transport Systems” offered at KTH Royal Institute of Sweden in collaboration with Scania. This degree project aims to investigate if it would be possible to increase participation in the course by creating study circles led by circle leaders who have completed the course. LÄS MER