Sökning: "project-based teaching"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden project-based teaching.

  1. 1. Developing Skills Through Digital Project-Based Learning : Dual case study of Linköping University and WSP Sweden AB

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Magnus Jungerth; Louise Andersson; [2022]
    Nyckelord :Project-Based Learning; Project-Based Organizations; Skills Development; Digitalization; Knowledge Transfer; Covid-19; Higher Education; Remote Work; Impact; Project Competence; Tacit Knowledge; Explicit Knowledge; Motivation; Problem-Solving; Communication; Collaboration; Prioritization;

    Sammanfattning : The number of project-based organizations has increased in recent times, as has the teaching method of project-based learning. These two phenomena are related but little research has been conducted to examine the relationship between them, especially from a skills development perspective. LÄS MER

  2. 2. Självkörande bil

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ahmad Malekighalehabdolreza; [2022]
    Nyckelord :Självkörande bilar; Arduino Uno; MCU; Motorer; Sensorer; Projektbaserat lärande;

    Sammanfattning : Göteborgs Tekniska College valde att starta en ny kurs våren 2018 inom Teknik specialisering. Kursen skulle inkludera ett större projekt där deltagarna får bygga en självkörande bil i en ”uppkopplad stadsmiljö” med målet att utveckla och tillämpa färdigheter inom programmering, elektronik och projektutförande. LÄS MER

  3. 3. Viktigt på riktigt? : En praktiknära studie om hur elevers ekonomikunskaper i årskurs 4 och 5 eventuellt kan fördjupas via Värdeskapande lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Carin Christoffersson; David Fredriksson; [2021]
    Nyckelord :Värdeskapande lärande; motivation; ekonomi; ekonomididaktik; samhällskunskap; mellanstadiet; årskurs 4 och 5;

    Sammanfattning : The aim with this paper is to examine how a short teaching project based on value creation pedagogy may develop primary school students` knowledge and motivation to learn about economics in the subject of social studies. Research shows internationally widespread economic illiteracy among many people both nationally and internationally. LÄS MER

  4. 4. Entreprenöriellt lärande i teknikundervisningen på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Mohammed Hih; [2021]
    Nyckelord :Entrepreneurship; entrepreneurial learning; entrepreneurial approach; entrepreneurial leadership; technology; upper secondary school; Entreprenörskap; entreprenöriellt lärande; entreprenöriellt förhållningssätt; entreprenöriellt ledarskap; teknik; gymnasieskolan;

    Sammanfattning : Enligt läroplanen för gymnasieskolan (Skolverket, 2011a) ses entreprenöriella förmågor och kompetenser som vägen framåt för att förbereda eleverna för de utmaningar som finns i dagens samhälle. Det utvecklar deras kreativitet, förmåga att ta initiativ och ansvar, samt stimulerar motivationen och engagemanget hos dem. LÄS MER

  5. 5. Project based multi-tenant managed RStudio on Kubernetes for Hopsworks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gibson Chikafa; [2021]
    Nyckelord :Multi-tenancy; Cloud computing; Performance isolation; Security; Scaling; Docker; Kubernetes; Azure; GCP; Multitenans; Molntjänster; Prestandaisolering; Säkerhet; Skalning; Docker; Kubernetes; Azure; GCP;

    Sammanfattning : In order to fully benefit from cloud computing, services are designed following the “multi-tenant” architectural model which is aimed at maximizing resource sharing among users. However, multi-tenancy introduces challenges of security, performance isolation, scaling and customization. LÄS MER