Sökning: "projekt reklam"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden projekt reklam.
1. Är nakenhet ett måste? : En studie om mottagarnas åsikt om könsnormativ vs könsneutral parfymreklam
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Nakenhet och sexuella anspelningar är något som drar till sig vår uppmärksamhet. Genom historien går det att se tydliga skillnader i hur detta faktum skiljer sig mellan män och kvinnor i reklam. LÄS MER
2. Branding, förpackning och genus : En uppsats om parfymindustrins strategier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur parfymproducenter väljer att visuellt kommunicera sina varumärken och designa förpackningar. Detta utförs genom visuell retorik där studien undersöker de strategier som använts i reklam samt hur brandingen återspeglas i förpackningsdesignen. LÄS MER
3. Svenska Spels marknadskommunikation i sociala medier : En flermetodsstudie av Svenska Spels kommunikation på Facebook och Twitter.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka Svenska Spels marknadskommunikation, såsom det kommer till uttryck i företagets sociala medier. Mer precist handlar det om att belysa Svenska Spels marknadskommunikation på Facebook och Twitter med avseende på faktorer som relaterar till frågor som har att göra med hållbarhet och samhällsnytta. LÄS MER
4. En Urban Värld
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : I detta kandidatarbete har vi undersökt kring tekniken projection mapping och projicering och hur dessa skulle kunna användas i framtiden med hjälp av forskningskällor från science fiction, cyberpunk och futurism. I undersökningen kollar vi närmare på hur dessa genre under historien spekulerat kring olika tekniker och dess tankesätt med mestadels inspiration från cyberpunk, där vi satt oss in i det urbana och dess teknik. LÄS MER
5. Asset Finder: A Search Tool forFinding Relevant Graphical AssetsUsing Automated Image Labelling
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : The creation of digital 3D-environments appears in a variety of contexts such as movie making, video game development, advertising, architecture, infrastructure planning and education. When creating these environments it is sometimes necessary to search for graphical assets in big digital libraries by trying different search terms. LÄS MER