Sökning: "projektarbete grupparbete"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden projektarbete grupparbete.

  1. 1. Förmågor utvecklade genom projektarbete inom Teknik1 i förhållande till CDIO : Förmågor och färdigheter som utvecklas i förhållande till CDIO-modellen, genom projektarbete i gymnasiekursen Teknik1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Priya Ravindranath; [2021]
    Nyckelord :Technology 1; Upper secondary school; CDIO-concept; CDIO-syllabus; project work and group work; skills and capabilities; learning outcomes; student’s perspective; teacher’s perspective; Teknik 1; gymnasieskolan; CDIO-modellen; CDIO-kursplanen; lärandemål; projekt- och grupparbete; förmågor och färdigheter; elevperspektiv; lärarperspektiv;

    Sammanfattning : I dagens värld har samhället blivit beroende av teknik och de flesta yrken använder teknik iolika konstellationer. Med alltmer teknisk utveckling har kompetenskraven och arbetsmetoderna förändrats. Det som tidigare upplevdes som ett ingenjörsmässigt sätt att arbeta har nu blivit ett allmänt sätt att arbeta. LÄS MER

  2. 2. Ett rum för både möte och projektarbete? : En studie om aktivitetsbaserat arbetssätt i den fysiska miljön i en projektstudio.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Häggström Josefin; [2016]
    Nyckelord :Spatial design; Information design; Activity Based Working; Office; Project Studio; Zoning; Rumslig gestaltning; Informationsdesign; Aktivitetsbaserat arbetssätt; Kontor; Projektstudio; Zonindelning;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är en studie om hur en projektstudio kan utformas så att den kommunicerar och stödjer dess syfte, samt stödjer de arbetsuppgifter som genomförs. Arbetet har genomförts i samarbete med NCC AB i Solna. LÄS MER

  3. 3. Likvärdig bedömning av

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Per Armbäck; Kristina Samba; [2009]
    Nyckelord :assessment; bedömning; grupparbete; Gantt-schema; metakognition; betyg;

    Sammanfattning : Politiker och tjänstemän, forskare, skolledare och lärare – alla älskar grupparbeten och därmed kollektivt lärande. För den enskilde eleven blir det däremot problem när det som huvudsakligen ska bedömas är processen, eftersom betygen ska sättas individuellt och lärarens möjlighet att få insyn i processen är begränsad. LÄS MER

  4. 4. Gymnasieelevers berättelser om ämnesintegrerade projekt : Fem års självvärderande utvärdering i ett lärararbetslag.

    Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Cecilia Korp; [2008]
    Nyckelord :gymnasieskolan; kvalitetsarbete; utvärdering; elevperspektiv; berättelse; lärande; samarbete; museum;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är ett kvalitetsarbete med utvärdering av ett unikt ämnesintegrerat projekt, som delvis skett i en offentlig miljö utanför gymnasieskolan och därmed förändrat det dagliga, reguljära skolarbetet. Genom en berättelse får läsaren ta del av elevprojektet Spår, som resulterade i bland annat konstutställningen Urval. LÄS MER

  5. 5. Att integrera undervisning i matematik och geografi : Ett projekt genomfört i årskurs fem

    Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Maria Fransson; [2007]
    Nyckelord :ämnesintegration; matematik; geografi; projektarbete; lärande; etnografisk studie; mellanstadiet;

    Sammanfattning : Arbetets syfte har varit att genomföra ett projekt där undervisningen i ämnena matematik och geografi integreras. Projektet genomfördes under fem veckor i en årskurs femma. Många elever finner ämnet matematik som tråkigt och då särskilt traditionell matematikundervisning. Eleverna ser inte nyttan med kunskapen. LÄS MER