Sökning: "promotion and hotel"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden promotion and hotel.

  1. 1. Stenens hus

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Johanna Olsson; [2023]
    Nyckelord :Architecture; Museum; Bohuslän; Hunnebostrand; Quarry; Stenbrott; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : This project examines the potential design of a visitor center named ”Stenens Hus” in Hunnebostrand, Sweden. The village was a prominent stone quarrying community in the 20th century, and the quarrying industry left its mark on the town even after it was shut down in the 1970s. LÄS MER

  2. 2. Promotion and Protection of Human Rights in the context of Corporate Social Respnsibility by hotels in Zanzibar. : A Minor Field Study

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Melinda Pihlstål; [2023]
    Nyckelord :Human Rights; Corporate Social Responsibility; Hotel Industry; Tourism; Zanzibar;

    Sammanfattning : This minor field study is an explorative analysis of the promotion/protection of human rights in the context of corporate social responsibility by two hotels in Zanzibar. The aim of the thesis is to analyze the motivations of the CSR practices of two hotels in Zanzibar and if the CSR practices can be used to promote/protect stakeholders human rights. LÄS MER

  3. 3. Study On The Interaction Between Green Marketing Mix Element And Consumer Purchase Intention Of The Hotel Industry In Sri Lanka.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Harshani Kalahevithana; Chamilka Wickramasinghe; [2023]
    Nyckelord :Hotels; Tourism Industry; Green Marketing Mix; Consumer purchase intention; Sustainability; Product; Price; Place; and Promotion;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to evaluate the interaction between the green marketingmix elements and consumer’s purchase intention with reference to hotels in coastal beltin Sri Lanka. This study shows Green Product, Green Price, Green Distribution, andGreen Promotion influence consumer’s purchase intention. LÄS MER

  4. 4. Hotellbranschens kommunikation av CSR i Sverige och Grekland : En komparativ studie om hur hotell kommunicerar CSR och vilken påverkan de lokala omständigheterna har

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Christina Betzeki; Jelena Bocokic; [2017]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; Hotels; Promotion; Comparative studies; Cross-cultural research; Sweden; Greece; Företags samhällsansvar; Hotell; Kommunikation; Komparativa studier; Tvärkulturella studier; Sverige; Grekland;

    Sammanfattning : Konkurrensmiljön i populära destinationer skapar ett behov för hotell att differentiera sig. Implementering av CSR är ett alternativ för att skapa mervärde och bättre relationer med det omgivande samhället. Därav får kommunikationen av CSR en strategisk betydelse. LÄS MER

  5. 5. Välkommen till Stockholm : En fallstudie om samarbete inom Stockholms hotellsektor

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Dan Dahlström; Petter Back; [2013]
    Nyckelord :Communication; Collaboration; Marketing; Kommunikation; Samarbete; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån ett destinationsutvecklingsperspektiv studera Stockholms hotellsektors samarbete med Stockholm Visitors board. Det visas i studien att turism har stor betydelse för världsekonomin och Sverige. Destinationer, liksom företag, konkurrerar med varandra för att locka turister. LÄS MER