Sökning: "promotion strategies"
Visar resultat 1 - 5 av 282 uppsatser innehållade orden promotion strategies.
1. Malnutrition i Kapstaden : en kvalitativ studie om erfarenheter av att arbeta med malnutrition och dess bakomliggande orsaker
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Malnutrition är ett omfattande problem i Sydafrika och är orsaken bakom nästan hälften av dödsfall hos barn under 5 år i Sydafrika. Undernäring ger både kortsiktiga och långsiktiga konsekvenser på individ- och samhällsnivå. LÄS MER
2. Patienters erfarenheter av att främja hälsa med livsstilsförändring vid hypertoni : En litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Background: 1,3 billion people in the world suffer from hypertension, and it is considered a leading global risk factor for death and disability. Patients who are diagnosed with this condition are recommended to undergo lifestyle changes to reduce the incidence of secondary diseases. LÄS MER
3. FRÅN TANKE TILL ÅTGÄRD: HUR IDÉER FORMAR EN KOMMUNAL BROTTSFÖREBYGGANDE STRATEGI : En jämförelse mellan Västerås stad och Örebro kommun
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This study aims to deepen the understanding of how safety and crime prevention issues are framed in municipal policy documents. By focusing on Västerås and Örebro, two Swedish municipalities relatively impacted by crime, the study analyzes the portrayal of the problem and the underlying ideas and strategies shaping the decision-making proces. LÄS MER
4. DEMOCRACY PROMOTION UNDER AUTOCRATIZING STATE RESTRICTIONS. A Comparative Study of INGO Democracy Promotion in Türkiye and Georgia
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : International non-governmental organizations (INGOs) are central actors within international democracy promotion. By not being formally state-affiliated, these actors have many advantages in furthering democratic developments around the world. LÄS MER
5. A comparative study: How are European fast-fashion and high-end fashion brands adapting their marketing strategy for the Japanese market?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The study investigated how European fashion brands adapt their marketing strategies to the Japanese market. The culture in Japan differs from Europe, in which advertisements, commercials and other promotional tools risk getting misinterpreted or perceived as offensive. LÄS MER