Sökning: "proneness"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade ordet proneness.

  1. 1. EMV - köps för att det är billigt, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Reuterwall; Austeja Jagintaviciute; Klas Ekstrand; [2024]
    Nyckelord :Egna märkesvaror; EMV; attityd; konsumentbeteende; lågkonjunktur; inflation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER

  2. 2. Hur upplever patienter med övervikt och obesitas mötet med vården? : en litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Minna Dahlin; Cecilia Reidefors; [2024]
    Nyckelord :Overweight; Obesity; Weight Stigma; Experience; The Patient s Perspective; Övervikt; Obesitas; Viktstigma; Upplevelse; Patientperspektiv;

    Sammanfattning : Bakgrund  Övervikt och obesitas är vanligt i hela världen och blir allt vanligare, vilket medför konsekvenser för individen, samhället och vården. Hög vikt är associerat med viktbias och viktstigma, som förekommer i samhällets samtliga arenor. LÄS MER

  3. 3. Beyond the Billboard; How advertised prices affect how you feel, think, and behave

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Vladan Gajic; [2022]
    Nyckelord :advertising; unintended advertising effects; happiness; time money evaluation; prosocial behaviour;

    Sammanfattning : Commercial advertisements are intended to persuade consumers to purchase products, but their influence often extends unintentionally and uninvitedly to non-commercial domains. Researchers have uncovered many such, unintended ad effects - good and bad - from lowered self-esteem to increased empathy. LÄS MER

  4. 4. You, Your Music and Your Work : A quantitative study into the relationship between listening to music, task performance and individual differences

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Daniel Harrysson; [2021]
    Nyckelord :Distraction; Music; Media Multitasking ; Boredom; Reading Comprehension ; Focus; Task Performance ;

    Sammanfattning : Simultaneously listening to music whilst doing other tasks has become more common with the development of mobile technology and the rise of streaming platforms, but what affect does listening to music have on task performance? There have been several theories on this both advocating for and against the effects of music. This study has two primary questions to answer. LÄS MER

  5. 5. A comparative study on credibility judgement of phishing emails with logos versus without logos

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Haris Vidimlic; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Today, in many parts of the world, having an internet connection is given. Individuals with an internet connection usually use a personal email address to communicate and to register on different websites. This has made it easier for companies to reach out to individuals and market their products and services. LÄS MER