Sökning: "propensity to trust"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden propensity to trust.
1. Våra plattformar och köpintentioner : En kvantitativ undersökning om konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Nathalie Indiketiya Hewage (01/05/11) Wilma Pasanen (01/08/31) Oliwer Tomczyk (96/03/30) Titel: Våra plattformar och köpintentioner - En kvantitativ undersökning om Konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Social media marketing, tillit/förtroende, tekniskt förtroende, köpintention, sociala medier, riskbenägenhet, upplevd kontroll, teknisk effektivitet, Facebook och Tiktok Forskningsfråga/or: Hur påverkar reklam konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok beroende på kön och ålder? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambandet på reklam mellan Facebook och Tiktok samt konsumenters köpintention. Studiens resultat bidrar till en bättre förståelse för huruvida köpintentionen ändras beroende på plattform och demografiska faktorer, mer specifikt kön och ålder. LÄS MER
2. "Golare har inga polare" : - En komparativ studie om vittnesbenägenheten bland unga vuxna i Malmö
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka om vittnesbenägenheten skiljer sig åt mellan ett “särskilt utsatt område” (Nydala, Hermodsdal, Lindängen) och ett “tryggt område” (Västra Hamnen) i Malmö samt om benägenheten påverkas beroende på vilken brottstyp som bevittnats. Vidare syftar studien även till att undersöka huruvida kännedomen skiljer sig åt mellan områdena om att det råder allmän vittnesplikt och det stöd som finns att tillgå i en rättsprocess. LÄS MER
3. AI marketing & brand relationships: A qualitative study about consumer-brand relationships, personalized marketing and the personalization-privacy paradox
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: to explore what influence consumer-brand relationships may have on consumers’ perceptions of personalized marketing and the personalization-privacy paradox. Methodology: to understand each of the respondents' different perceptions of the thesis’ purpose and research question, a relativist and social constructionist approach were applied. LÄS MER
4. The influence of macroenvironmental factors on online shopping and the use of BNPL
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In the early days of e-commerce, countries took to the phenomenon at very different speeds. Researchers proved the most important factors for this to be propensity for trust and the perceived risk of online purchases. LÄS MER
5. Protracted refugee humanitarian response as a context in the discourse on Localization: The case study of refugee protection in Uganda
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : Around 2015, the humanitarian aid sector set out the localization agenda in motion. Embedded within The Grand Bargain, the localization agenda elevated the propensity for systems change within the humanitarian sector and calls for a greater inclusion of local actors have featured for some time in debates on how to make humanitarian action more efficient and address unequal power relations within the humanitarian system. LÄS MER