Sökning: "protagonister"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade ordet protagonister.

  1. 1. Hästen och hans pojke : Nya perspektiv på hästboksgenren genom en studie av B. Wahlströms Djurböcker för ungdom

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Amelie Planck; [2023]
    Nyckelord :hästböcker; ungdomsböcker; genre; djurböcker;

    Sammanfattning : Abstract I uppsatsen Hästen och hans pojke: Nya perspektiv på hästboksgenren genom en studie av B. Wahlströms Djurböcker för ungdom, diskuteras hästboksgenren och hur den har beskrivits och definierats. LÄS MER

  2. 2. Nanny Hammarström i liv, text och reception – en biografi

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Jan Hansson; [2023]
    Nyckelord :Nanny Hammarström; children s literature; anthropomorphic subjects; animal studies; biographical study; reception; Finno-Swedish literature; Nanny Hammarström; barnlitteratur; antropomorfa subjekt; animal studies; författarbiografi; reception; finlandssvensk litteratur;

    Sammanfattning : In this biographical study of the Finno-Swedish author Nanny Hammarström (1870 - 1953), a forgotten authorship is presented. Hammarström's work is placed in a literary and cultural context with the help of a comprehensive review of how the authorship is described in overview works on literature, reviews, and articles. LÄS MER

  3. 3. Kroppar som fängslar - En studie om representation av svenska kvinnliga protagonister med bakgrund från Mellanöstern i filmerna Dröm Vidare och Para Knas

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Melania Nikolaou; [2022-06-10]
    Nyckelord :Representation; Stereotyper; Orientalism; Multimodal diskursanalys; Svensk film; ‘’den andre’’;

    Sammanfattning : This paper aims to examine the representation of Swedish women with background from the Middle East in lead roles in the films Dröm Vidare (2017) and Para knas (2017). The purpose of this study is to examine how those women are represented in contemporary Swedish drama films. LÄS MER

  4. 4. Bland protagonister och antagonister i ämnesplanerna för Gy 11. En jämförande rollanalys av gymnasiegemensamma och estetiska ämnen med teater i förgrunden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Pia Björnsdotter Edlund; [2022-02-16]
    Nyckelord :teater; protagonist; antagonist; estetiska ämnen; gymnasiegemensamma ämnen; kärnämnen; roll; figur; karaktär; agens; aktiva verb; handlande; Penka; Gy11;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how the aesthetic, non-compulsory subject Theater, is being presented in the Swedish National Agency for Education's steering documents (Skolverket, 2011), compared to the aesthetic, non-compulsory subjects Music and Art and to the compulsory upper secondary school subjects, formerly called "core subjects", English, History, Physical Education and Health, Mathematics, Science Studies, Religion, Civics and Swedish. This study aims to observe and clarify the Swedish National Agency for Education's character drawing of the various subjects. LÄS MER

  5. 5. (The Missing) Mirrors and Windowsin the English Classroom : Representation and Diversity in Novels Used in Upper Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Åsa Lindskog; [2021]
    Nyckelord :English Teaching; Novels; Literature teaching; Upper Secondary School; Teachers; Representation; Diversity; Intersectional Gender Pedagogy; Rudine Sims Bishop; Nina Lykke.;

    Sammanfattning : This essay aims to investigate representation and diversity in novels used in the English teaching inupper secondary school, and whether teachers take representation into account when choosing whatnovels to work with. A web survey was used to ask 71 teachers of English open questions regardingwhat novels they use in their teaching and why. LÄS MER