Sökning: "prototypdriven utveckling"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden prototypdriven utveckling.

  1. 1. Hur kan man designa en god användarupplevelse av information med park event för parkbesökare med en interaktiv skärm i offentliga parkmiljöer - Ett designförslag med en interaktiv informationstavla för att göra park event mer informativt värdefulla och användarvänliga för användare i offentliga parkmiljöer

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Therese Bränndström; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Som interaktionsdesigner deltar man i den pågående debatten om informationsteknikens utveckling och framtid, och dess roll i samhället. Varje design är en del av något vi kan se som det totala gemensamma arbetet med att planera samhällets utveckling och framtid (Löwgren, J. s.17). LÄS MER

  2. 2. Utveckling av tvådimensionellt online-spel i kategorin action-strategi för smartphones med fokus på spelupplevelse och prestanda

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :Robin Andersson; [2017]
    Nyckelord :Spelutveckling; Spelupplevelse; Spelprestanda; Prototypning; Python; Kivy;

    Sammanfattning : Vid utveckling av spel till smartphones så krävs ofta flera olika implementationer för olika plattformar. Men det finns olika spelmotorer och ramverk till olika programspråk som kan kompilera samma kod till flera olika mobila plattformar. Kivy är ett sådant ramverk för programspråket Python. LÄS MER

  3. 3. Värdeskapande mobiltelefonapplikationer för svensk detaljhandel - En prototypdriven fallstudie

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Malin Ekholm; Jonas Wahlström; [2011-09-07]
    Nyckelord :Kontextmedveten mobilapplikation; svensk detaljhandel; prototypdriven utveckling; mobilt värde; användarcentrerad design; m-commerce;

    Sammanfattning : Mobiltelefoner innebär en helt ny kanal för kommunikation mellan företag och kunder. Mobiltelefonen är kundens ständiga följeslagare, en privat accessoar, där företag ges möjligheten att nå kunden i rörelse (Shankar, Venkatesh, Hofacker, & Naik, 2010). LÄS MER