Sökning: "prototypverktyg"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet prototypverktyg.

  1. 1. Supporting Pre-Productionin Game Development : Process Mapping and Principles for a Procedural Prototyping Tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Paulina Hollstrand; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Game development involves both traditional software activities combined with creative work. As a result, game design practices are characterized by an extensive process of iterative development and evaluation, where prototyping is a major component to test and evaluate the player experience. LÄS MER

  2. 2. Supporting Pre-Production in Game Development : Process Mapping and Principles for a Procedural Prototyping Tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Paulina Hollstrand; [2020]
    Nyckelord :Game Design; Prototyping; Procedural Content Generation; Pre-Production; Game World Development;

    Sammanfattning : Game development involves both traditional software activities combined with creative work. As a result, game design practices are characterized by an extensive process of iterative development and evaluation, where prototyping is a major component to test and evaluate the player experience. LÄS MER

  3. 3. UX-verktyg för prototyputveckling med AI-baserat automationsstöd för omvandling av skisser till gränssnittskomponenter

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Fanny Aldén; Emil Juopperi; [2018]
    Nyckelord :AI; UX; prototyp; prototypverktyg; automationsdesign; automationsnivå; CNN;

    Sammanfattning : Att skapa prototyper för att testa idéer är vanligt, oavsett vad det är som ska testas. Prototyper kan förekomma i oändligt olika former och vara mer eller mindre verklighetstrogna. Hur verklighetstrogen en prototyp är beror på vad som ska testas och hur mycket tid som läggs på prototypskapandet. LÄS MER

  4. 4. Optimization of selecting codeshare flights in aviation

    Master-uppsats, KTH/Optimeringslära och systemteori

    Författare :Nishita Vegi; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Airlines are constantly on a look out for partnerships that could facilitate an increase in revenue without having to invest as much. Codesharing is one such solution, where a marketing carrier sells the tickets on another carrier’s flight as its own with its flight number. LÄS MER

  5. 5. Lärande inom vården – Ett digitalt frö : En pilotstudie i att designa ett nätbaserat lärverktyg för att effektivisera introduktionsutbildningen för sjuksköterskor inom hematologi.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Daniel Älvenstrand; Joakim Horna; [2015]
    Nyckelord :net based education; introductory training; learning; e-learning; learning management system; hematology; health care; nurses; user centered design; interaction design; design theory; usability; human computer interaction; nätbaserad utbildning; introduktionsutbildning; lärande; e-lärande; lärplattform; hematologi; sjukvård; sjuksköterskor; användarcentrerad design; interaktionsdesign; designteori; användbarhet; människa-dator-interaktion;

    Sammanfattning : I dagsläget är introduktionsutbildningen för sjuksköterskorna på kliniken för hematologi på Karolinska Universitetssjukhuset otillräcklig vilket kan bidra till en äventyrad patientsäkerhet. Kliniken hoppas på att, med hjälp av ett interaktivt nätbaserat lärverktyg, kunna effektivisera sjuksköterskornas interna utbildning, göra deras utbildningsmaterial lättare att lära och motivera dem till fortsatt lärande. LÄS MER