Sökning: "provocerande marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden provocerande marknadsföring.

  1. 1. Provokativ marknadsföring : En studie om unga vuxnas attityder gentemot provokativ marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Shrivan Mato; Jennifer Orrgårde; [2023]
    Nyckelord :Provocative marketing; Influencer; Word of mouth; eWOM; social media; shocking marketing; young adult’s attitudes; Provokativ marknadsföring; Influenser; Word of mouth; eWOM; Sociala medier; Chockerande marknadsföring; unga vuxnas attityder;

    Sammanfattning : Bakgrund Digitaliseringen har kommit långt och samhället behöver anpassa sig efter dess utveckling. Idagsläget finns det olika typer av reklam som framhävs på olika sätt. På 1990-talet användes provokativ marknadsföring på ett annat sätt i jämförelse med dagsläget. LÄS MER

  2. 2. Varför provokativ marknadsföring? : En studie om varför företag använder sig av provokativ marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Arsam Kouravand Takht Sabzi; Habeeb Faye; [2020]
    Nyckelord :Provokativ marknadsföring; provocerande marknadsföring; provocative marketing; marknadskommunikation; varumärkesidentitet; Corporate social responsibility;

    Sammanfattning : This bachelor thesis aims to increase the knowledge of why companies use provocative marketing. To do so, theories that are relevant to the study have been useful, which later arose in relation to opinions of specialists in the subject of marketing. LÄS MER

  3. 3. Genus i modebranschen : Hur gestaltas genus i reklam?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :FELICIA WILAND; FELICIA ANDERSSON; [2014]
    Nyckelord :Genus; Ideal; Modebranschen; Image; Budskap; Kommunikation; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Hur hanteras genus i modebranschens marknadsföring? De senaste åren har det funnits en påtaglig strävan mot ett mer genusmedvetet, jämlikt och jämställt samhälle. Vissa forskare menar att de har märkt en ökad sexualisering av utbudet i media och att medierna spelar stor roll för hur samhället definierar kvinnligt och manligt. LÄS MER

  4. 4. Gerillamarknadsföring - Ett lojalt verktyg?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Olivia Nilsson; Amanda Rosengren; [2014]
    Nyckelord :Gerillamarknadsföring; word of mouth; reaktioner; kundlojalitet; Science General;

    Sammanfattning : Konsumenter utsätts dagligen för reklam i form av traditionell masskommunikation, så frekvent att de knappt lägger märke till den överhuvudtaget. Spelreglerna för verksam och lönsam marknadsföring har idag omskrivits och därmed har effektiviteten hos traditionell marknadsföring minskat med tiden. LÄS MER

  5. 5. Ett mongo, en bög, en massmördare - och ett u-landsproblem som kryper under skinnet : En kvalitativ studie av vilken typ av känslor och attityder som väcks hos konsumenter när de exponeras för provokativ reklam

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Julia Porselius; Maja Rudhe; [2010]
    Nyckelord :Provocative commercials; Provocative advertising; Emotional marketing; Feelings; Emotions; Attitudes; Advertising attitudes; Provokativ reklam; Provokativ marknadsföring; Känsloladdad marknadsföring; Känslor; Emotioner; Attityder; Reklamattityder;

    Sammanfattning : I en värld där konsumenten dagligen överöses av kommersiella budskap är det många gånger svårt, för att inte säga omöjligt, för företag att synas. Ett tuffare klimat kräver tuffare tillvägagångssätt, vilket har resulterat i nya marknadsföringsmetoder. LÄS MER