Sökning: "provokativ reklam"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden provokativ reklam.

  1. 1. Provokativ marknadsföring : En studie om unga vuxnas attityder gentemot provokativ marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Shrivan Mato; Jennifer Orrgårde; [2023]
    Nyckelord :Provocative marketing; Influencer; Word of mouth; eWOM; social media; shocking marketing; young adult’s attitudes; Provokativ marknadsföring; Influenser; Word of mouth; eWOM; Sociala medier; Chockerande marknadsföring; unga vuxnas attityder;

    Sammanfattning : Bakgrund Digitaliseringen har kommit långt och samhället behöver anpassa sig efter dess utveckling. Idagsläget finns det olika typer av reklam som framhävs på olika sätt. På 1990-talet användes provokativ marknadsföring på ett annat sätt i jämförelse med dagsläget. LÄS MER

  2. 2. Konsten att provocera med humor och kaxighet : En kvalitativ studie om attityder gentemot Oatlys provokativa reklam

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annika Holdar; Sara Håkansson; [2018]
    Nyckelord :Oatly; attityd; varumärke; reklam; provokativ reklam;

    Sammanfattning : Positiva attityder gentemot varumärket är viktigt för företag. Om sambandet mellan attityden gentemot varumärket och attityden gentemot reklam är starkt tyder det på att företagets reklam är viktig för varumärket. Oatly har en provokativ reklamstrategi som väckt stor uppmärksamhet. LÄS MER

  3. 3. Agent Provokation - En studie kring avsändarens påverkan på provokativ reklam

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Nick Larsson; Ludvig Segelmark; [2012]
    Nyckelord :provocative advertising; brand knowledge; brand attitude;

    Sammanfattning : Even though provocative marketing is a widely used tool among companies to distin-guish themselves from the crowd and catch the attention of consumers, there are several variables that remain relatively unexplored. This paper aims to investigate what impact the brand has on how provocative advertising is perceived and how it affects attitudes and behavior. LÄS MER

  4. 4. Ett mongo, en bög, en massmördare - och ett u-landsproblem som kryper under skinnet : En kvalitativ studie av vilken typ av känslor och attityder som väcks hos konsumenter när de exponeras för provokativ reklam

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Julia Porselius; Maja Rudhe; [2010]
    Nyckelord :Provocative commercials; Provocative advertising; Emotional marketing; Feelings; Emotions; Attitudes; Advertising attitudes; Provokativ reklam; Provokativ marknadsföring; Känsloladdad marknadsföring; Känslor; Emotioner; Attityder; Reklamattityder;

    Sammanfattning : I en värld där konsumenten dagligen överöses av kommersiella budskap är det många gånger svårt, för att inte säga omöjligt, för företag att synas. Ett tuffare klimat kräver tuffare tillvägagångssätt, vilket har resulterat i nya marknadsföringsmetoder. LÄS MER