Sökning: "provokativ reklam"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden provokativ reklam.
1. Provokativ marknadsföring : En studie om unga vuxnas attityder gentemot provokativ marknadsföring på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund Digitaliseringen har kommit långt och samhället behöver anpassa sig efter dess utveckling. Idagsläget finns det olika typer av reklam som framhävs på olika sätt. På 1990-talet användes provokativ marknadsföring på ett annat sätt i jämförelse med dagsläget. LÄS MER
2. Konsten att provocera med humor och kaxighet : En kvalitativ studie om attityder gentemot Oatlys provokativa reklam
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Positiva attityder gentemot varumärket är viktigt för företag. Om sambandet mellan attityden gentemot varumärket och attityden gentemot reklam är starkt tyder det på att företagets reklam är viktig för varumärket. Oatly har en provokativ reklamstrategi som väckt stor uppmärksamhet. LÄS MER
3. Agent Provokation - En studie kring avsändarens påverkan på provokativ reklam
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Even though provocative marketing is a widely used tool among companies to distin-guish themselves from the crowd and catch the attention of consumers, there are several variables that remain relatively unexplored. This paper aims to investigate what impact the brand has on how provocative advertising is perceived and how it affects attitudes and behavior. LÄS MER
4. Ett mongo, en bög, en massmördare - och ett u-landsproblem som kryper under skinnet : En kvalitativ studie av vilken typ av känslor och attityder som väcks hos konsumenter när de exponeras för provokativ reklam
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : I en värld där konsumenten dagligen överöses av kommersiella budskap är det många gånger svårt, för att inte säga omöjligt, för företag att synas. Ett tuffare klimat kräver tuffare tillvägagångssätt, vilket har resulterat i nya marknadsföringsmetoder. LÄS MER