Sökning: "prylar"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade ordet prylar.

  1. 1. Navigability of a Web Application : How different factors alter the perceived navigability of a web application focused on letting users rent out private belongings

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Tobias Johansson; Axel Eklund; Axel Schmid; Kajsa Gudmundson; Louise Andersson; Martin Sörme; Oscar Lundström; Victor Olofsson Bargues; [2023]
    Nyckelord :navigability; web application; e-commerce; navigerbarhet; webbapplikation; e-handel;

    Sammanfattning : The primary aim of this study was to examine the effects of a web application’s navigability on user satisfaction. This was studied by developing a web application for the rental of pri- vate belongings such as tools, party equipment, outfits, et cetera. The study’s scope was hav- ing students at Linköping University as the target group. LÄS MER

  2. 2. How to mainstream secondhand consumption - a quantitative case study of a company in the refurbishment products industry

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Johanna Andersson; [2022]
    Nyckelord :Circular business models; Consumer behavior; E-commerce; Industrial refurbishment; Refurbished goods; Reuse; Secondhand products; Sustainable consumption; Used goods; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The shortage of Earth’s limited resources is becoming more evident and our planet’s climate system is under immense pressure. To combat these problems, more people investigate the concept of circularity. LÄS MER

  3. 3. Virtuell turism : En studie om VR-teknikens roll i turistdestinationers marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi; Umeå universitet/Umeå universitetsbibliotek (UB)

    Författare :Miray Shamo; [2022]
    Nyckelord :Virtual tourism; Virtual reality; 3D tools; VR technology; virtual marketing; tourist destination; Virtuell turism; Virtuell verklighet; 3D- verktyg; VR-Teknik; virtuell marknadsföring; turistdestination;

    Sammanfattning : Technology is dominant and intensively evolved in our lives today, as technology is being used on several aspects of our daily lives like smart phones, tv and several other technological gadgets which are very important tools in marketing. New technological innovations are being invented which help to open up and create new opportunities to people. LÄS MER

  4. 4. Lokala delningstjänster En studie av marknadspotentialen för extern aktör att hyra ut prylar nära hemmet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Götborg; Atosa Bidjary; [2021-06-30]
    Nyckelord :Delningsekonomi; paketskåp; prylar; betalningsvilja; produkt service system;

    Sammanfattning : Klimatfrågan blir allt viktigare i dagens samhälle och initiativen till att råda bot på utsläpp blir allt fler. Sedan år 2015 har ett samverkansprojekt, vid namn DenCity, sökt finna attraktiva och hållbara lösningar för att minimera bilbehovet bland boende i flerbostadshus. LÄS MER

  5. 5. Prylar eller planetens överlevnad? : Om framställandet av samhällsfrågor med naturvetenskapligt innehåll i kemiläroböcker för mellan- och högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Josefine Ullström; Vendela Holmgren; [2021]
    Nyckelord :SSI; socio-scientific issues; högstadiet; intressekonflikt; läroböcker; mellanstadiet; SNI; samhällsfrågor med naturvetenskapligt innehåll; tematisk innehållsanalys; årskurs 5; årskurs 7-9;

    Sammanfattning : Elevers intresse för skolämnet kemi sjunker mellan mellanstadiet och högstadiet. En pedagogisk arbetsform som kan verka motivationshöjande för elever är att utgå från samhällsfrågor med naturvetenskapligt innehåll [SNI] i undervisningen. LÄS MER