Sökning: "psychographic segmentation"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden psychographic segmentation.
1. An Alternative Path to Customer Analysis : A qualitative case study with the aim to investigate the paradigm of segmentation and an alternative path to enhanced customer analysis
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Marketing and LogisticsSammanfattning : Problem: The concept of marketing segmentation was introduced over 60 years ago and have been a central element in the process of conducting customer analysis since then. However, it has barely been criticized. LÄS MER
2. Multichannel Segmentation vs. Demographic Segmentation
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The aim of this study is to generate a multichannel segmentation model for high involvement products and to compare it to the widely spread demographic segmentation. In addition, the study also aims to identify demographic and psychographic profiles to provide a rich descriptive picture of the new customer segments. LÄS MER
3. Geodemographic Segmentation in Market Research
Master-uppsats, KTH/Optimeringslära och systemteoriSammanfattning : Markets can be complex, but understanding them is critical to companies and institutions that interact with individuals. This thesis uses clustering to segment the Swedish market, which provides a condensed and comprehensible way to understand the population. LÄS MER
4. En segmentering av elanvändare : Drivkrafter för efterfrågeflexibilitet
Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : The electric power grid is experiencing peak loads during day time in week days. High loads result in high costs and negative environmental impacts. One way to balance the electricity use is demand response, which means shifting load from peak hours to off peak hours. LÄS MER
5. Tribal tillhörighet : Ett framtida perspektiv på marknadssegmentering?
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : För att få en tydlig bild av en marknad använder företag sig av segmenteringstekniker för att dela upp konsumenter i olika segment med målet att kunna precisera sina marknadsföringsåtgärder och optimera sina försäljningsutsikter. I dagens globaliserade multikanalsamhälle suddas landsgränser ständigt ut, vilket skapar ett behov för företag att istället identifiera regionala marknader. LÄS MER