Sökning: "psychologists"
Visar resultat 16 - 20 av 245 uppsatser innehållade ordet psychologists.
16. A Web Portal for Cognitive Behavioral Therapy Treatment
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Clinical psychologists currently struggle to organize information about patients during a cognitive behavioral therapy (CBT) treatment. During a CBT treatment, the patients will have to fill in paper forms between therapy sessions. LÄS MER
17. Compassion-fatigue bland psykologer : En scoping review
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Background: Compassion-fatigue is a condition which therapists are forced into as a consequence of the nature of their work. The phenomenon has historically, and to some extent currently, been described as secondary trauma, vicarious trauma, secondary traumatic stress and burnout. LÄS MER
18. Psykologers upplevelser av och arbete med patienters skam i psykoterapi : En tematisk analys
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Skam är en självmedveten känsla som kännetecknas av upplevelsen av att ha gjort något olämpligt eller vanhedrande. Skam påverkar vår självbild, våra relationer och vårt beteende. Det finns också en koppling mellan skambenägenhet och psykisk ohälsa. LÄS MER
19. Digital app-design för rutinskapande vid psykisk ohälsa
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Psykisk ohälsa är något som har stort inflytande på människors dagliga rutiner där de drabbade kan sakna motivationen för att hålla sig till sina vardagliga uppgifter. På marknaden finns det idag appar som ska motivera användare till att ta hjälp och skapa nya rutiner. LÄS MER
20. No more pink barbies? : Investigating customer acceptance towards gender neutral marketing initiatives
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Background: Marketing communication often uses gender-stereotyped messages to reach their target groups more effectively. Activities like this can have harmful consequences, especially when aimed towards children. Those effects have been found to also contribute to gender inequalities, among other aspects. LÄS MER