Sökning: "psykografiska faktorer"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden psykografiska faktorer.
1. Vad bör en bankrådgivare förmedla? : en kvalitativ studie om hur bankrådgivare använder sig utav faktorer för att uppnå en god kundrelation
M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : I dagsläget har alla människor en sorts relation till sin bank. Relationen kan vara alltifrån sparande, lån, aktier och med mera. Produkter och tjänster mellan de olika bankerna har blivit likartade efter avregleringen år 1986. LÄS MER
2. Vägen till det perfekta åket : En studie av en students beslutsprocess vid köp av en skidresa
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Sammanfattning Turismen runtom i världen omsätter varje år flera miljarder kronor och denna omsättning förväntas öka. Utvecklingen leder till ett ökande av resor och destinationer. Europa står för en stor del av världens internationella turister och enbart från Sverige reste 10 miljoner människor utomlands under 2006. LÄS MER
3. Konsumentbeteende vid köp av färsk fisk : en kvalitativ studie för utveckling av ett produktkoncept hos ICA
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Health and convenience trends dominate the food industry and retailing business of today. The health consciousness is spreading while appealing product attributes concerning taste and packaging also are increasingly important. LÄS MER
4. Hermes Technologies : En entreprenöriell process
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik och naturvetenskapSammanfattning : Detta examensarbete beskriver problem och hinder som uppstår vid nyföretagande och entreprenörskap. Arbetet initierades i en period som karaktäriserades av stora nedskärningar inom den svenska högteknologi industrin och väldigt få examensarbeten var tillgängliga. LÄS MER
5. Psykografisk segmentering - en kritisk granskning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Psykografi beskriver en konsuments beteende och psykologiska karaktäristika genom att kartlägga faktorer som exempelvis livsstil, värderingar och personlighet. Psykografiska variabler har blivit allt mer aktuella vid marknadssegmentering och det är detta användningsområde för psykografi som behandlas i denna uppsats. LÄS MER