Sökning: "psykologi konsumtion"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden psykologi konsumtion.
1. Den ensamma generationen: en explorativ studie om psykisk ohälsa, konsumtionsbeteende och sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Recent studies show an increase in debt among young adults, especially young women. The purpose of this study was to examine the relationship between mental health, perceived loneliness, personal financial situation, consumer behavior, the use of social media and how these differ in a gender and generational context. LÄS MER
2. Objectification of women: The effects of pornography consumtion and traditional masculine norms
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med denna studien var att undersöka om porrkonsumtion och traditionella maskulina normer predicerar kvinnoobjektifiering. Studien ämnade att bidra med kunskap och psykologisk forskning om effekterna av pornografi eftersom pornografins roll i samhället är större än de senaste decennierna och relativt outforskad. LÄS MER
3. Äldre och deras konsumtion av alkohol – Ett växande problem : En Litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
4. Ungas internet- och kollaborativa konsumtion i Sverige: En jämförelse av vad som predicerar ungas intention till, och deras skattade, konsumtionsbeteende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Internetkonsumtion med frakt utgör en konsumtionsform som har eskalerat i Sverige. Även om detta konsumtionsbeteende inte är miljövänligt är det samtidigt förankrat med kollaborativ konsumtion. LÄS MER
5. Bilder av drömhem - Om bildanalys som metod för att studera arkitektur
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : I uppsatsen undersöker jag hur begrepp och teori från visuell kultur kan användas för att analysera arkitektur och i synnerhet hem genom att utforma ett analysverktyg för bilder. Syftet är att undersöka hur föreställningar, värderingar och idéer hos betraktare kan påverkas av det som bilderna förmedlar, och vilken makt bildproducenter av bilder på arkitektur har som individer och grupper. LÄS MER