Sökning: "public relations theory"

Visar resultat 1 - 5 av 250 uppsatser innehållade orden public relations theory.

  1. 1. "DE VILLE JU VÄCKA KÄNSLOR, JA, OCH DET FUNKADE”. En kvalitativ studie om visuell storytelling ur ett mottagarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Pol Almirall Sola; Tindra Örnroth; [2024-03-11]
    Nyckelord :Storytelling; visuell kommunikation; visuell storytelling; narrativ teori; scheman; dynamisk uppmärksamhetsteori; teorin för visuellt framträdande faktorer; reklamfilm;

    Sammanfattning : In a constantly and rapidly developing world where the environment, human rights and inclusivity has become more important topics on the agenda than ever before, companies have had to adapt their marketing strategies to fit society's new expectations and standards. This has led to a shift in focus – from directly selling a product to now selling a brand. LÄS MER

  2. 2. Exploring Parasocial Relationships Formed in Isolation

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Gabriela Kamenova; [2024]
    Nyckelord :Parasocial interaction; parasocial relationship; isolation; Covid-19; Coronavirus; loneliness; parasocial breakup; parasocial romance; parasocial monetization; attachment theory; parasocial attachment; Bulgaria;

    Sammanfattning : A few years ago Covid-19 locked people down at their homes, effectively limiting their social connections and pushing the communicative outlet of the online realm in the forefront. If one wanted to socialize or seek entertainment, there was almost no other choice but to do so via turning to popular or social media. LÄS MER

  3. 3. Game publishers and their constant need for damage control : A Content Analysis of Activision Blizzard's communication during their public-relations crises

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Albin Moberg; [2024]
    Nyckelord :Consumers; Crisis communication; Damage control; Image; Image restoration theory; Organizations; Public relations; Situational crisis communication theory; Videogames;

    Sammanfattning : Big organisations and companies in game development and distribution have in recent years become involved in public-relations crises. In the past you could see that dissatisfied consumers have an impact on the image for organisations. LÄS MER

  4. 4. Gestaltningen av det spansk–amerikanska kriget 1898 : En kvalitativ studie av den svenska pressdiskussionen kring det spansk–amerikanska kriget 1898

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Martin Jensfelt de Cloux; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The American press has been given a significant amount of attention regarding their role in enabling the Spanish–American war. Even though there is a debate regarding how much the so called yellow press contributed to the causes of war, a significant amount of research points to how the American press was filled with speculations and propaganda which certainly added fuel to the fire. LÄS MER

  5. 5. Kvinnliga mördare i pressen : Offer eller förövare i offentliga blicken?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Anna Embring Klang; Nina Wardaeus; [2023]
    Nyckelord :Femininity; medial portrayal of women; female killers; foucauldian discourse analysis; Femininitet; medias porträtterande av kvinnor; kvinnliga mördare; foucaultiansk diskursanalys;

    Sammanfattning : I takt med att intresset för true crime- och infotainment i media växer sig större ökar behovet av att studera nyhetsmediernas påverkan på skapandet av könsbaserade maktrelationer. Syftet med denna studie är att få en ökad förståelse för hur maktrelationer produceras genom tryckt nyhetsmedias rapportering kring kvinnor som mördar. LÄS MER