Sökning: "publicera"

Visar resultat 1 - 5 av 322 uppsatser innehållade ordet publicera.

  1. 1. Service Recovery hos restaurangbranschen genom hantering av eWOM : En kvalitativ studie om hur restaurangbranschen kan återhämta sig från negativ eWOM med hjälp av Service Recovery

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Saifaldeen Basem Almosawi; [2024]
    Nyckelord :eWOM; Service recovery; Service failure; marketing;

    Sammanfattning : Restaurangbranschen är en lovande affärsverksamhet då mat är ett av de primära behoven för alla människor. Restauranger arbetar i en fysisk miljö med en stor mängd personlig interaktion med kunderna, vilket innebär att fel, misstag och misslyckanden inte kan undvikas. LÄS MER

  2. 2. Frivillig hållbarhetsredovisning för svenska börsbolag : Vilka är de finansiella kännetecknen?

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Henrik Engbom; Richard Heijdenberg; [2024]
    Nyckelord :Hållbarhetsredovisning; hållbarhetsrapportering;

    Sammanfattning : I Sverige är det idag lagkrav för större bolag att hållbarhetsrapportera. Däremot är det för mindre bolag helt frivilligt om de vill hållbarhetsrapportera eller inte. I framtiden så kommer lagkraven att skärpas och det kommer innebära att nästan alla börsnoterade bolag behöver hållbarhetsrapportera. LÄS MER

  3. 3. Adoption av öppna data och datadrivna tjänster i svenska kommuner

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Zoë Trender; [2024]
    Nyckelord :Öppna data; adoption; publicering; kommuner; datadrivna tjänster; barriärer hinder;

    Sammanfattning : De potentiella nyttorna med öppna data för allmänhet och privata företag har från politiskt håll bedömts som betydande. Utöver ekonomiska nyttor förväntas öppna data skapa förutsättningar för bland annat nya innovativa tjänster och ett datadrivet kunskapssamhälle. LÄS MER

  4. 4. Kommersiell sharenting - etiskt eller oetiskt? En kvalitativ studie som diskuterar och analyserar etiken bakom fenomenet kommersiell sharenting, då influencers använder sina barn i marknadsföringssyfte på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Katja Gudmand-Höyer; Rebecca Svensson Miram; [2023-11-07]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociala medier har kommit att bli en central och betydande del av många människors dagliga liv. I takt med digitaliseringen och teknikens utveckling har yrket influencer uppstått. Idag tjänar stora profiler miljoner på att publicera bilder och videos på sociala medier i samarbete med andra varumärken. LÄS MER

  5. 5. Ungdomars identitet och attityder på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Rani Kerio; [2023-08-29]
    Nyckelord :Attityd; identitet; mänskligt samspel; rollövertagande; socialt fält och sociala medier.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att sociologiskt analysera relationen mellan sociala medier och ungdomars identitetsskapande samt ungdomars upplevelser av sociala medier i relation till identitetsskapande. Frågeställningar: - Hur ser relationen ut mellan ungdomars identitet och sociala medier som ett socialt fält? - Hur upplever ungdomar att sociala medier påverkar deras identitetsskapande? Metod och material: För att erhålla ett tydligt resultat har tillvägagångssättet varit genom en kvalitativ metod som innebar semistrukturerade intervjuer med fyra respondenter mellan 17– 19 år gamla, detta för att få en djupare förståelse för ungdomars identitet och framför allt deras upplevelser på sociala medier. LÄS MER