Sökning: "publiken - en enkätundersökning"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden publiken - en enkätundersökning.

  1. 1. Vad vore svensk innebandy utan SM-finalerna? : En studie av SM-finalerna i innebandy som event

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Oskar Olsén; Robin Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Floorball; Event; Marketing; Customer value; Audience; Atmosphere; Innebandy; Event; Marknadsföring; Kundvärde; Publik; Atmosfär;

    Sammanfattning : Intresset till att studera SM-finalerna på dam- och herrsidan i innebandy växte då båda skribenterna har besökt finalerna sedan innan. I år var det dags att välkomna tillbaka publiken igen efter tre år.  Forskningens syfte var att undersöka iscensättningen av SM-finalerna i innebandy 2022 som event. LÄS MER

  2. 2. ”Var é publiken?” Undersökning av motiven bland Trelleborgs FF:s årskortsinnehavare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Martin Biärsjö; [2020]
    Nyckelord :Trelleborgs FF; åskådare; årskortsinnehavare; MSSC; matchevent; fotboll;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka motiven årskortinnehavare har till att besöka Trelleborgs FF:s hemmamatcher. Med hjälp av en enkätundersökning kommer årskortsinnehavare att undersökas och kategoriseras med hjälp av modellen Motivation scale for sport consumption. LÄS MER

  3. 3. Kortfilm - födkrok eller språngbräda? : En undersökning om de digitala plattformarnas påverkan på distributionen av svensk kortfilm

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Simon Bengtsson; Carl Nyholm; [2018]
    Nyckelord :Swedish short film; future filmmaker; distribution; media convergence; financing; digital platforms; svt play; Svensk kortfilm; framtida filmskapare; distribution; mediekonvergens; finansiering; digitala plattformar; Svt play;

    Sammanfattning : The intent of this paper is to examine the conditions for Swedish filmmakers with the short film format as final goal. Through a qualitative study we investigate what paths there are for distributing short films through the digital platforms available today. LÄS MER

  4. 4. Nyhetskonsumenter på Facebook : En kvantitativ studie kring andel samt dominerande karaktärsdrag

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Evelina Johansson; Johanna Wingstrand; Niclas Winter; [2017]
    Nyckelord :uses and gratifications; political interest; Facebook; news consumption; education; uses and gratifications; politiskt intresse; Facebook; nyhetskonsumtion; utbildning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur stor andel studenter det är som tar del av nyheter på Facebook, och identifiera vad som kännetecknar dessa personer. Undersökningen görs med grund i att nyheter får allt mer utrymme i facebookflödet vilket är något som bidrar till större klyftor i människors nyhetskonsumtion. LÄS MER

  5. 5. Publiken som inte ville komma. Göteborgs stadsmuseums arbete för att bredda publiken ur ett mångfaldsperspektiv samt en kartläggning av målgruppen museiovana, unga vuxna från Göteborgs ytterområden

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Sara Ivarsson; [2016-02-17]
    Nyckelord :Museum; strategisk kommunikation; målgruppsanalys; mångfald; publikutveckling;

    Sammanfattning : Syfte: Göteborgs stadsmuseum vill nå bredare målgrupper än de gör idag och syftet med studien är att dels att kartlägga varför målgruppen, museiovana unga vuxna från Göteborgs ytterområden, inte kommer till museet och dels att undersöka hur Göteborgs stadsmuseum arbetar för att nå den specifika målgruppen. Därutöver tas också olika utvecklingsmöjligheter fram för publikutvecklingsarbetet. LÄS MER