Sökning: "publiker"

Visar resultat 11 - 15 av 47 uppsatser innehållade ordet publiker.

  1. 11. FEAR AND LOATHING IN HUSARÖ En kvalitativ studie av Anders Borgs kriskommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Hravn Forsne; Elin Jedefeldt; [2018-02-12]
    Nyckelord :Image repair; Retorisk situation; Anders Borg; Kriskommunikation; Skandal;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats: 15 hp Program och/eller kurs: MK 1500 Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht 2017 Handledare: Orla Vigsø Kursansvarig: Malin Svenningsson Sidantal: 42 Antal ord: 14132 Syfte Syftet med studien är att pröva om kombinationen av image repair-teorin och teorin om den retoriska situationen kan bidra till att skapa förståelse för ett krisförlopp. Teori: Image repair-teori och teorin om den retoriska situationen Metod: Kvalitativ textanalys Material: 22 artiklar från under perioden 3:e - 8:e augusti 2017 Resultat Studien visar att genom att kombinera image repair-teorin och teorin om den retoriska situation går det att se vilka begränsningar och möjligheter som finns beroende på påträngande problem. LÄS MER

  2. 12. Mellan öst och väst, profetior och entreprenörskap, vetenskap och tro : Meningsproduktion om alternativa andligheter i svensk press och offentlighet 1899-1926

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Josephine Selander; [2018]
    Nyckelord :knowledge production; spirituality; go-betweens; contact zones; discursive public; 20th century; Swedish press; kunskapsproduktion; andlighet; mellanhänder; kontaktzoner; dirskursiva publiker 1900-tal; Svensk press;

    Sammanfattning : Around 1900 an interest towards non-Christian spirituality could be observed in Swedish society. There have been studies in spirituality, but little attention has been given in considering the circulation and transcultural exchange of knowledge production. LÄS MER

  3. 13. Vem får synas på skolans Facebook? : En fallstudie om Molkoms Folkhögskola på Facebook

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Fredrik Jacobsen; Maria Palmestål; [2018]
    Nyckelord :facebook; groups; public relations; school; storytelling; students; facebook; grupper; public relations; skola; storytelling; studenter;

    Sammanfattning : Sociala medier är i dagens samhälle en stor del av människors vardag och många företag och organisationer, där skolor ingår, ser detta som en möjlighet att kommunicera med sina publiker. Syftet med denna uppsats är att undersöka en skolas kommunikation i det sociala mediet Facebook för att besvara den övergripande frågeställningen “Vilka studentgrupper får synas i kommunikationen på en skolas Facebook-sida, hur berättar skolan om dessa och vilka är de möjliga följderna för skolan som organisation?”. LÄS MER

  4. 14. Lagom eller Pondus? - En kvalitativ studie om hur olika diskurser problematiserar en nations kommunikativa arbete inom offentlig diplomati.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ylva Lidin; Emma Mattisson; [2017]
    Nyckelord :Offentlig diplomati; varumärkesarbete; autokommunikation; mjuk makt; varumärkesambassadörer; inhemska dimensionen; diskursanalys; svenska Utrikesdepartementet new public diplomacy; nation branding; soft power; auto-communication; brand ambassadorship; domestic dimension; discourse analysis; Swedish Ministry of Foreign Affairs; Social Sciences;

    Sammanfattning : Public diplomacy is constantly developing in line with the ever-changing field of communications. The main focus of academic research in the field tends to gravitate towards the social sciences rather than the communication sciences. LÄS MER

  5. 15. Åhléns luciabild : En studie om värderingsdriven kommunikation

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emily Johansson; Andreas Eriksson; [2017]
    Nyckelord :Åhléns; genus; lucia; jämställdhet; CSR.;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: I denna studie har vi undersökt hur Åhléns kommunikativt arbetar med sina värderingar i samband med deras luciabild. Eftersom denna typ av värderingsdriven kommunikation har fått utstå kritik är studien relevant och intressant för omvärlden. LÄS MER