Sökning: "publiker"

Visar resultat 21 - 25 av 47 uppsatser innehållade ordet publiker.

  1. 21. Accepterat chefens vänförfrågan på Facebook – Vad händer sen? : En kvantitativ studie om hur en vänskapsrelation med en överordnad på Facebook eventuellt förändrar unga vuxnas Facebookanvändande, samt offline-relationen dem emellan.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Sara Prieditis; [2016]
    Nyckelord :Facebook; arbetsrelationer; vänförfrågan; självpresentation; Sverige;

    Sammanfattning : Young adults have a negative attitude to interaction with a boss through Facebook. The perceived offline relationships were in this study found to have an insignificant impact on how young adults choose to act after an accepted friend request. LÄS MER

  2. 22. Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook - En studie om partiernas politiska kommunikation på Facebook utifrån ett public relations-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jakob Säw; Kristin Claréus Wästlund; Klara Schåltz Bodinson; [2015-02-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Facebook; Politisk kommunikation; Public relations; Relation; Relationsarbete; Interaktion;

    Sammanfattning : Titel: Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook. Författare: Kristin Claréus Wästlund, Jakob Säw, Klara Schåltz Bodinson. Handledare: Nicklas Håkansson. Kurs: Examensarbete i Media- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER

  3. 23. Den digitala genusstrukturen : En kvalitativ innehållsanalys om hur genus konstrueras i tv-spel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Frida Lindberg; [2015]
    Nyckelord :Tv-spel; genus; maskulint; feminint; postfeminism; filmanalys; ”the male gaze”;

    Sammanfattning : Populärkulturella medier som tv och filmer är något som under många år har granskats inom vad de berättar för dess konsumenter samt vilka strukturer och sociala konstruktioner som de representerar och reproducerar. Ett populärkulturellt fenomen som inte granskats lika tydligt är det idag växande tv-spelandet. LÄS MER

  4. 24. Lycklig och framgångsrik : en kvalitativ studie om självpresentationen på Facebook och LinkedIn

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Rutgersson; [2015]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : De sociala medierna har förändrat förutsättningarna för hur vi ser på och måste förhålla oss till det privata och offentliga. Detta har medfört att beteendet och självpresentationen på sociala medier inte alltid är lätt att förhålla sig till. LÄS MER

  5. 25. Bortom det sportsliga : - en komparativ studie om problem samt möjligheter i AIK Hockeys externa kommunikation via Hemsida och Instagram

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Malin Öhman; [2015]
    Nyckelord :Publiker; Kommunikation; Information; PR; Ishockey; AIK Hockey; Djurgården Hockey;

    Sammanfattning : AIK Hockey har under ett antal år haft problem med låga publiksiffror på hemmamatcherna. Det finns många olika anledningar till att publiken sviker, men syftet med denna uppsats har varit att genom en jämförande analys med Djurgården Hockey, beskriva och analysera hur AIK hockey kommunicerar via hemsidan och Instagram till publiker. LÄS MER