Sökning: "pull marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden pull marketing.
1. El-Vinsch : För sporter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : The electric winch for sports is a product that is relatively new to the market with a few different variants to choose from. The electric winches can be used for many different things such as wakeboarding, foil, snowboarding, skiing, surfing and much more. LÄS MER
2. Spel & Dobbel - på gott eller ont? : En kvalitativ intervjustudie gällande unga människors uppfattning om spelreklam.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med denna studie är att studera vilken syn unga människor har på spelreklam och hur de anser att spelreklamen framställs, samt hur spelbolagen går tillväga för att marknadsföra sig. Begreppet spelreklam åsyftar i studien marknadsföring för alla typer av penningspel. LÄS MER
3. Hur vil dagens seniorer bo? : En studie för att underlätta fastighetsbolagens marknadsföring av konceptboende för seniorer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : How do today's seniors want to live? A study to facilitate real estate companies´ marketing of concept housing towards seniors. In recent years, there has been a significant increase in the proportion of elderly in Sweden's population in comparison with the remaining age groups. LÄS MER
4. Inbound marknadsföring - att attrahera och behålla kunder : En kvalitativ studie om digital marknadsföring inom modebranchen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Marknadsföringen har förändrats drastiskt under det senaste decenniet och forskningen visar att traditionella marknadsföringsaktiviteter inte längre är lika effektiva på grund av bland annat ett förändrat konsumentbeteende. Till följd av den förändrade attityden mot traditionell marknadsföring har ett nytt koncept vid namn inbound marknadsföring fått en allt mer framträdande roll på konsument- och företagsmarknaden. LÄS MER
5. Påverkan av spelreklam och internetspelande på konsumenter i en digitaliserad marknad : En deduktiv studie om konsumenters uppfattning av den förändrade spelmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Marknaden för spel om pengar har förändrats kraftigt de senaste åren som följd avdigitalisering av branschen. Detta har tillfört nya möjligheter för spelbolag att marknadsförasig samt att erbjuda en lättillgänglig och användarvänlig tjänst för konsumenter vilket har letttill ökade bekymmer angående problemspelande där marknadsföringen i synnerhet harhamnat i fokus. LÄS MER