Sökning: "punktuellt ledarskap"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden punktuellt ledarskap.

  1. 1. ”Skola är något vi gör tillsammans” : En kvalitativ intervjustudie om specialpedagogers uppfattningar och erfarenheter av samverkan och stödinsatser på gymnasieskolor.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Emma Bovin; Marta Möller; [2023]
    Nyckelord :Anpassningar; Gymnasieskolan; Ledning och stimulans; Samverkan; Stödinsatser;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Bovin, Emma och Möller, Marta (2023). ”Skola är något vi gör tillsammans”. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Lärares ledarskapshandlingar : En kvalitativ studie om hur lärares ledarskapshandlingar påverkar eleven i klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Mari Khamo; Melanie Ani; [2021]
    Nyckelord :Ledarskapshandlingar; struktur; tydlighet; tjänande ledarskap; punktuellt ledarskap; relationellt ledarskap;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att fördjupa kunskapen om F-3 lärares upplevelser av derasledarskapshandlingar i klassrummet för att skapa ett gott klassrumsklimat. Metoden somanvänts är kvalitativ och de teoretiska perspektiven som hjälp oss att tolka vår empiri, är derelationella och punktuella perspektiven. LÄS MER

  3. 3. Skapa möjligheter för alla - en studie om pedagogers uppfattningar av utmanande beteende och didaktiska utmaningar i grundsärskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Marinda Lloyd; Carina Norin; [2015]
    Nyckelord :attribution; bemötande; didaktik; förhållningssätt; intersubjektivitet; relationellt och punktuellt perspektiv; utmanande beteende;

    Sammanfattning : AbstractLloyd, Marinda & Norin, Carina (2015). Skapa möjligheter för alla – en studie om pedagogers uppfattningar av utmanande beteende och didaktiska utmaningar i grundsärskolan. LÄS MER

  4. 4. Hagaskolan, en reflekterande och medveten skola : hur organisationskulturen kan påverka ett lärarlags pedagogiska arbete och bemötande av elever

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Emma Hallin; Linda Samuelsson; [2013]
    Nyckelord :socialpsykologi; organisationskultur; grupprocesser; etik; bemötande; pedagogik;

    Sammanfattning : Abstrakt Med ett socialpsykologiskt perspektiv och hermeneutisk ansats är syftet med denna studie att undersöka hur en skolas organisationskultur påverkar ett lärarlags pedagogiska arbete och bemötande av elever. Vi intervjuade tio pedagoger inom ett lärarlag på Hagaskolan i Varberg. LÄS MER