Sökning: "pupil strategy"

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser innehållade orden pupil strategy.

  1. 21. Elevers olika strategier vid problemlösning i matematik : En kvalitativ studie i årskurs 3

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Emma Niclasson; Sofia Sandén; [2008]
    Nyckelord :context-rich problems; problem solving strategies; internal representations; external representations; mathematics; mathematical problems; problem solving; matematik; matematiska problem; problemlösning; rika problem; problemlösningsstrategier; lösningsstrategier; inre och yttre representationer;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att ta reda på vilka strategier elever väljer när de ska lösa ett matematiskt problem. Vi genomförde en observation och nio individuella intervjuer med elever i årskurs 3. De fick lösa ett matematiskt problem som observerades. LÄS MER

  2. 22. With young people in mind : a documentation of and reflections on a design process of a new school environment in UK

    L3-uppsats, SLU/Dept. Of Landscape Architecture, Planning and Management

    Författare :Lina Berglund; [2007]
    Nyckelord :school ground design; young people;

    Sammanfattning : This master's thesis is about the process of developing young people's educational environments. By keeping a weekly diary, I have followed three months of a UK secondary school ground development. The diary has been written with focus on young people and the design development. LÄS MER

  3. 23. Om konsten att möta elever i läs- och skrivsvårigheter : En retrospektiv fallstudie

    Magister-uppsats,

    Författare :Catharina Tjernberg; [2007]
    Nyckelord :reading and writing difficulties; dyslexia; literacy; special need education; teacher thinking; läs- och skrivsvårigheter; dyslexi; literacy; specialpedagogiska insatser; lärarreflektioner;

    Sammanfattning : The development of five individual pupils’ writing abilities, as reported by six of their teachers, is analysed. The thoughts and reflexions inspired by the everyday interaction between the teacher and the pupil suffering from some kind of reading and writing disability are presented. LÄS MER