Sökning: "pupil text analysis"

Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade orden pupil text analysis.

  1. 16. ”Det är så deppigt om man tror att svenska är stavning” : Tre lärare kommenterar en elevtext

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Stina Källdén; Hanna Gustavsson; [2016]
    Nyckelord :Text triangle; pupil’s text; teacher analysis; response; formative assessment; community of interpretation; Texttriangeln; elevtext; läraranalys; respons; formativ bedömning; tolkningsgemenskap;

    Sammanfattning : The aim of the study is to investigate which linguistic aspects teachers pay attention to when they analyze a pupil’s text, and what response they choose to give based on the analysis. The study builds on semi-structured interviews with three teachers and applies a sociocultural perspective. LÄS MER

  2. 17. Att bygga en bro mellan två språk : En språkanalys av två matematikläromedel för årskurs 3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Jennie Agebjörn; Cecilia Stolt; [2016]
    Nyckelord :Readability; comprehensibility; everyday language; mathematical terms; text exercise; textual structure; ideational structure; interpersonal structure; Läsbarhet; begriplighet; vardagligt språk; matematiska termer; textuppgift; textuell struktur; ideationell struktur; interpersonell struktur;

    Sammanfattning : The aim of the study is to perform a linguistic analysis of mathematics textbooks. Mathematical text exercises are built up of linguistic structures which are significant for the pupil’s understanding of text exercises. Two different mathematics textbooks for grade three are analysed: Prima matematikand Tummen upp. LÄS MER

  3. 18. Boken versus appen, läromedel i olika förpackningar : En komparativ studie av uppgiftsuppbyggnaden i fyra olika stavningsläromedel för åk 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV); Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Evelina Hjelmberg; [2016]
    Nyckelord :Teaching material in book form; digital teaching material; textbook; digital media; Läromedel i bokform; digitala läromedel; lärobok; digitala medier; stavning;

    Sammanfattning : This study investigates the similarities and differences that exist between different types of teaching material for spelling in grades 1–3, in book form and digital form. The study focuses on how the teaching material designs tasks and how it corresponds to theories of spelling. LÄS MER

  4. 19. Elevinflytande i en resultatstyrd skola : En diskursanalys av hur elever och läroplan talar om elevinflytande

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Annika Nordahl; [2016]
    Nyckelord :pupil influence; compulsory school; curriculum; results-oriented school; discourse; critical discourse analysis;

    Sammanfattning : Pupil influence is supported by UN convention and legal text, yet it seems to be difficult to realize in school practice. Meaning and purpose of pupil influence appears unclear and can be understood and interpreted in different ways. LÄS MER

  5. 20. Att skriva en berättelse : En studie av hur elever i årskurs 3 anpassar stilen i sina berättande texter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Ida Johansson; [2015]
    Nyckelord :Narrative text; pupil text; textual analysis; grade 3; forms of presentation; relation; direct speech; features of spoken language; Berättande text; elevtext; textanalys; årskurs 3; framställningsformer; relation; direkt anföring; talspråksdrag;

    Sammanfattning : The present study has two purposes. One aim is to investigate to what extent 20 pupils in grade 3 use two different forms of presentation in their narrative texts and how these choices of forms of presentation create certain patterns in the pupils’ texts. LÄS MER