Sökning: "pupil text analysis"

Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade orden pupil text analysis.

  1. 21. "Skriv vad du tänker" : Om hur lärare, genom skriftliga uppgifter, kan hjälpa elever att uttrycka och utveckla sina egna röster

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Karin Öberg; [2015]
    Nyckelord :dialog; mottagarproblematik; skriva för att lära; strategisk handling; uppgiftsinstruktioner;

    Sammanfattning : Assistance in pupils’ development as individuals is an important part of what schools, according to regulatory documents, are obliged to offer. Bearing in mind that language is a vital part of both identity and learning, the pupils’ ‘own voices’ are crucial to this mission. LÄS MER

  2. 22. En nyanserad eller homogen judendom? : Hur fem religionsläroböcker för gymnasiet framställer judendomen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Maria Härkänen; [2015]
    Nyckelord :Judaism; religious education; homogenizing; heterogenisation; diversity; teaching materials; textbook analysis; judendom; religionsundervisning; homogenisering; heterogenisering; nyansering; läromedel; läroboksanalys;

    Sammanfattning : This essay aims to examine if five high school textbooks represent Judaism as homogeneous or diverse. The purpose is to see if textbooks add a diverse or homogeneous view on Judaism. The methods for this essay are a qualitative content analysis and an image analysis. LÄS MER

  3. 23. Vad har det med religion att göra? : En studie om elevers och Skolverkets mål med religionskunskapsämnet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Emil Lindström; [2014]
    Nyckelord :Upper secondary school pupils; Swedish National Agency of Education; Studies In the subject of religion; Purpose; Motivation;

    Sammanfattning : This essay examines upper secondary school pupils as well as the Swedish National Agency for Educations views on the education in subject of religion. How they describe its purpose, what content the topic should address, how the education should be implemented and what influence the pupils should have over their own studies. LÄS MER

  4. 24. En läroplan för själen? : En studie av de svenska Waldorfskolornas läroplan och utbildningsfilosofi, i jämförelse med den nationella läroplanen, Lpo 94

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarutbildningen

    Författare :Erik Bergendal; [2011]
    Nyckelord :Curriculum; Waldorf education; Lpo 94; Rudolf Steiner; educationalphilosophy; anthroposophy; John Dewey; Lev S. Vygotsky; läroplan; waldorfpedagogik; Lpo 94; Rudolf Steiner; utbildningsfilosofi; antroposofi; John Dewey; Lev S. Vygotskij;

    Sammanfattning : The aim of this essay is, firstly, to – through a text analysis – compare the curriculum of Waldorf education in Sweden (in the essay referred to as “WL”) to the Swedish national curriculum “Lpo 94”, to uncover possible differences and similarities between these documents, and, secondly, to present the roots and educational philosophies that these two curricula, respectively, are based upon. The purpose hereby is to be able to trace, describe and explain the differences between the pedagogical practices of Waldorf education and that of conventional Swedish schools. LÄS MER

  5. 25. Dyslexi och Likvärdighet : Finns det en genväg till en likvärdig utbildning?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarutbildningen

    Författare :Mikael Orhagen; [2011]
    Nyckelord :Dyslexia; Technology; Podcast; Web 2.0; Dyslexi; Teknologi; Podcast; Web 2.0;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to find out if technology within pedagogy can help pupils with dyslexiaperform on the same level as their peers without using compensatory aid. Is it possible to replacethe compensatory aids with the technology in question? Can the same technology also be used tosupport other pupils as well and in turn removing the stigma of needing compensatory aid? To learn the answers to these questions I have done a qualitative text analysis. LÄS MER