Sökning: "pupils´influence"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet pupils´influence.

  1. 1. Biologiundervisningens metoder och innehåll : – en fråga även för elever?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Erica Wild; [2024]
    Nyckelord :Biology; Didactic context; Inclusive education; Professionality; Pupil influence; Swedish upper secondary school; Biologi; Didaktisk kontext; Elevinflytande; Gymnasiet; Inkluderande undervisning; Professionalitet;

    Sammanfattning : According to the Swedish school law, pupils should have the possibility to influence their education – both in learning methods and content. However many teachers find it hard to operationalize the pupils’ influence in their teaching. LÄS MER

  2. 2. Fritidshemråd kommer typ random : En fenomenologisk kvalitativ studie om delaktighet och inflytande i fritidshemmet utifrån pedagogers och elevers upplevelser

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola

    Författare :Elisabeth Lundqvist; David Kargl; [2021]
    Nyckelord :Participation; influence; democracy; leisure centers; educators; pupils; Delaktighet; inflytande; demokrati; fritidshem; pedagoger; elever;

    Sammanfattning : From a historical perspective, the view of the child has changed significantly in the last century. An inclusive approach for children with, among other things, rights from the Convention on the Rights of the Child has emerged over time. Schools and leisure centers have slowly changed into doing more accepting and inclusive activities for pupils. LÄS MER

  3. 3. "Men vad innebär det i praktiken då?" : En fenomenografisk studie om musiklärares erfarande av elevers inflytande och motivation på högstadiet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Sofie Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Music education; pupil influence; motivation; phenomenography; Musikundervisning; elevinflytande; motivation; fenomenografi;

    Sammanfattning : ”But what does it mean in practice?” is a phenomenographic study that aims to examine how music teachers experience inclusion of pupil influence in their teaching and if there is a connection between pupil influence and motivation. The study leans on previous research that has been done in both pupil influence and motivation. LÄS MER

  4. 4. En god relation : En kvalitativ undersökning om hur lärare i samhällskunskap reflekterar över differentieringen i klassrummet när elevinflytandet realiseras

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Jesper Valström; [2021]
    Nyckelord :Elevinflytande; Differentiering; Relationskompetens;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how teachers in social study reflect on the differentiation in theclassroom when pupils can influence their education. The method used in this study is a qualitativesemi structured interview with teachers in upper secondary school who teach social study. LÄS MER

  5. 5. Delaktighet och inflytande : En kvalitativ studie om hur fritidshemspersonal skapar och upprätthåller elevers delaktighet och inflytande i fritidshemmet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Cecilia Lindström; Malin Flakstad; [2020]
    Nyckelord :democratic capabilities; After-School Centers; democratic forums; children s perspective; child perspective; influence; participation; demokratiska förmågor; fritidshem; demokratiska forum; barnperspektiv; barns perspektiv; inflytande; delaktighet;

    Sammanfattning : Based on the After-School Centers governing documents, the activities must stimulate the pupil’s development and learning and offer meaningful leisure time. A prerequisite for the pupils to experience meaningfulness is that they are made involved and have an influence on the design of the activity. LÄS MER