Sökning: "pupils attitudes"
Visar resultat 1 - 5 av 302 uppsatser innehållade orden pupils attitudes.
1. Eine empirische Untersuchung des Sprachengebrauchs im schwedischen DaF-Unterricht : Unterrichtspraxis und Einstellungen von Lehrenden und Lernenden
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/TyskaSammanfattning : This study aims to investigate when and how much German as well as Swedish is spoken by teachers and pupils in two high school classes. On top of that, the study includes both the teachers´and pupils´attitudes towards the usage of the languages in their German lessons. LÄS MER
2. Språkutveckling och didaktik i modersmålsundervisningen : En undersökning av modersmålslärares syn på sin undervisning och sitt ämne
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : All multilingual primary and secondary school pupils have the right to mother tongue instruction as language is essential in developing our identity, expressing our thoughts and emotions, and showcasing our knowledge and skills. The purpose of this qualitative study is to investigate the methods employed by mother tongue teachers to enhance the language development among their pupils and how they perceive mother tongue instruction as a school subject in relation to other subjects. LÄS MER
3. Elevers attityder gentemot matematik : könsskillnader och påverkansfaktorer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this literature review is to compile and analyze what international researchers say about pupils' attitudes toward mathematics in elementary school. Furthermore, the purpose of the literature review is to investigate whether there are gender differences in the attitudes toward mathematics. LÄS MER
4. Läroboken som läromedel : Elevers upplevelser och attityder till läroböcker i historia på mellanstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att bidra med ökad kunskap om hur elever upplever läroboken i historia i årskurs 4–6. Enligt forskning har lärarna en bred valmöjlighet när det kommer till val av läromedel, men av olika anledningar väljer de att använda läroböcker till stor del i undervisningen. LÄS MER
5. Racial Prejudices as Societal Norms: Utilizing Genre Pedagogy to Help Students Work with William Shakespeare’s 'Othello'
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : This essay examines racial attitudes in Elizabethan England to re-read Shakespeare’s Othello with an emphasis on the characters Roderigo, Iago, Brabantio, the Duke of Venice, and Emilia. It also looks at the historical background of blackface and how it contributed to racism. LÄS MER