Sökning: "purchase intent"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden purchase intent.

  1. 1. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Busara Surapee; William von Sicard; [2024]
    Nyckelord :Ethical scandals; Consumer behavior; Brand image; Purchase intention; Severity of the scandal; Etiska skandaler; Konsumentbeteende; Varumärkesbild; Köpavsikt; Allvarlighetsgrad på skandalen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER

  2. 2. Influencer marketing : Unga kvinnors attityder gentemot influencers och influencer marketing

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Lindberg; Marroa Sarhan; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; consumer s purchase intent; attitude; fashion industry and makeup industry; Influencer; influencer-marketing; konsumentens köpintention; attityder; modebranschen och sminkbransch;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eftersom användning av sociala medier har blivit vanligt har företag förändrat sättet att kommunicera från traditionell marknadsföring till influencer marketing. Det innebär att företagen använder opinion leaders, influencers eller kändisar, som frivilligt marknadsför varumärken på sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Social Elements of Gaming and Microtransaction Purchases : A multiple case study exploring perceived values’ influence on players’ willingness to purchase microtransactions and how these are affected by social elements of gaming.

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Felix Ekeroth; Viktor Sandoff; [2023]
    Nyckelord :Microtransaction; Perceived Value; Attribute; Consequence; Value; Social Element of Gaming;

    Sammanfattning : Background: Incorporating microtransactions has become a popular business model for video game publishers as it ultimately provides stability and reduces financial risk. While microtransactions are becoming increasingly prevalent, they do not come without trouble as they have been linked to unfair gameplay advantages and reduced satisfaction with the game. LÄS MER

  4. 4. The electric upswing: A quantitative study ofelectric vehicle attributes and consumerattitudes influence on purchase intent inSweden

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Miklos Kelecsenyi; Johan Nilsson; Hemen Safari; [2022]
    Nyckelord :Electric Vehicles; Innovation; Purchase Intent; Consumer Attitude;

    Sammanfattning : Purpose:The aim of this study is to measure the attributes of electric vehicles that influence consumers'attitudes towards EVs. The consumers’ attitude and their intent to purchase is also measured in thisstudy. LÄS MER

  5. 5. University Students' Attitudes to Shopping Smartphones in Sweden : Factors that influence university students in Sweden to purchase a smartphone

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Ferial Kays Al Hallak; Zeid Elmohdar; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date: 2022- 06 - 02 Level: Master thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Ferial Kays Al Hallak Elmohdar Zeid Title: University Students' Attitudes to Shopping Smartphones in Sweden: Factors that influence University students in Sweden to purchase asmartphone Supervisor: Edward Gillmore Keywords: Smartphones, purchase intent, university students, word of mouth,e-word of mouth, brand image, product features, consumer behavior Research questions: - What factors influence university students’ purchase intent for smartphones?- How do demographic factors impact the attitude of universitystudents when purchasing smartphones? Purpose: The purpose of the study is to look into and research what leadingfactors and characteristics that influence university students to buy asmartphone by analyzing their shopping behavior. Method: This research is studied from a quantitative perspective. LÄS MER