Sökning: "purchase intention ewom"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden purchase intention ewom.

  1. 1. Explicating the Purchase Intention : A netnographic study on the impacts of online consumption community members’ purchase intention

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Farzana Sharmin Ritu; [2023]
    Nyckelord :purchase intention; online consumption community; netnographic study; theory of planned behavior; electronic word of mouth; qualitative research;

    Sammanfattning : Empowered by the internet and eWOM, online consumption community members now have a greater impact while considering customers’ purchase intentions. This qualitative study intends to examine the factors that impact these community members’ purchase intentions, by addressing the research question: How do internal behavioral and value creation factors impact customers’ purchase intentions in an online consumption community? Moreover, this study proposes a research model of purchase intention in an online consumption community inspired by the theory of planned behavior. LÄS MER

  2. 2. "The power of eWOM and online reviews on Generation Z" : A quantitative study about to what degree eWOM and online reviews influence Generation Z's purchase intention regarding interior design in Sweden.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Lizette Hughes; Persson Maria; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; eWOM; WOM; Online reviews; Social media; Interior design; Consumer behaviour; Digital marketing; Purchase intention; Credibility; E-commerce; Referral marketing; Sweden;

    Sammanfattning : Title: The power of eWOM and online reviews on Generation Z - a quantitative study about to what degree do eWOM and online reviews influence Generation Z’s purchase intention regarding interior design in Sweden. Background: This thesis explains the influence of electronic word of mouth (eWOM) and online reviews on the purchasing intention of Generation Z, the world's largest consumer group, within the interior design industry in Sweden. LÄS MER

  3. 3. The effect of Instagram influencers' messages on millennials' purchase intentions and factors that influence these effects : A qualitative study on the impact of attitude, social norms, behavior control, trust and risk on purchase intention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Anton Madsen; Sara Mbuyi Tshibangu; [2023]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; Instagram; millennials; purchase intention; TPB; trust; risk; Influencers; influencer marketing; Instagram; millennials; purchase intention; TPB; trust; risk;

    Sammanfattning : Purpose : The purpose of this research is to explore the effects of instagram influencers' on millennials' purchase intentions. The aim is to examine how the independent determinants of intentions (attitude, subjective norms, perceived behavioral control) and psychological positive and negative triggers (trust respective perceived risk) influence these effects. LÄS MER

  4. 4. Användargenererat innehåll på TikTok och dess påverkan: En kvantitativ undersökning av generation Z's köpintention och köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alva Landberg; Emma Inge; Felicia Schönning; [2023]
    Nyckelord :Attitudes; Electronic Word of Mouth eWOM ; Generation Z; Purchase decision; Purchase intention; TikTok; User Generated Content UGC ; Användargenererat innehåll; Attityder; Elektronisk Word of Mouth eWOM ; Generation Z; Köpbeslut; Köpintention; TikTok;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Alva Landberg (96/07/03), Emma Inge (98/02/15), Felicia Schönning (98/11/02)                                                                                 Titel: Användargenererat innehåll på TikTok och dess påverkan; En kvantitativ undersökning av generation Z's köpintention och köpbeslut Handledare: Pejvak Oghazi Nyckelord: Användargenererat innehåll, Attityder, Elektronisk Word of Mouth (eWOM), Generation Z, Köpbeslut, Köpintention, TikTok Forskningsfrågor: (1) Hur påverkar användandet av TikTok generation Z’s köpbeslut? (2) Har användargenererat innehåll på TikTok något samband med generation Z’s köpintention? (3) Hur påverkas generation Z’s köpbeslut av användargenererat innehåll på TikTok? (4) Hur påverkar användandet av TikTok generation Z’s attitydkomponenter; kognitiv, affektiv och beteende? (5) Vilka skillnader finns mellan generation Z och millennials vid användandet av TikTok?   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka ifall användargenererat innehåll på sociala medieplattformen TikTok påverkar generation Z's köpintention och köpbeslut. Metod: Studien är baserad på en kvantitativ forskningsansats där primärdata samlats in i form av en digital enkätundersökning. LÄS MER

  5. 5. Vad påverkar föräldrars köpintentioner online? : En kvantitativ studie om konsumenters köpintentioner online vid köp av babyprodukter.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Ellinor Albinsson; Emilia Engström; Natasha Alvaro; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date:   2022-06-02  Level:   Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr  Institution:  School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University, 15cr  Authors:  Albinsson Ellinor (98/06/27)  Alvaro Natasha  (99/09/24) Engström Emilia  (98/06/20)  Supervisor:  Mostaghel Rana  Title:  What affects parents’ online purchase intentions?  Research question: What factors influence consumers’ purchase intentions online when buying baby products?  Purpose: The purpose of this thesis is to examine consumers' purchase intentions online when buying baby products. Also, what underlying factors underlie consumers' online buying intentions. LÄS MER