Sökning: "purchase intention"

Visar resultat 1 - 5 av 277 uppsatser innehållade orden purchase intention.

  1. 1. Is Sharing Caring? : A Quantitative Study of Consumers Intention to Write Online Product Reviews.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Philip Warntoft; Simon Huléen; Vincent Lind; [2019]
    Nyckelord :eWOM; online reviews; antecedents; behavioral intention; personal motives; economic incentives; venting; attitude; social motives; subjective norm; helping others; concern for others; a sense of community;

    Sammanfattning : Background: Electronic Word of Mouth (eWOM) is something that lately has gained increasing relevance and importance when it comes to consumers purchase decisions. Online reviews are considered to be the most important and reliable form of eWOM and it refers to when consumers communicate with other consumers online regarding their previous shopping experiences. LÄS MER

  2. 2. SLOW FASHION : Ett genomtänkt och planerat köp som kräver större uppoffring?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amadeus Hedenör; Victor Rotting; [2019]
    Nyckelord :Slow fashion; attitude-behaviour gap; sustainable; ethics; consumer behaviour; consumer culture theory; price; buying process; Slow fashion; attityd-beteende-gap; hållbarhet; etik; konsumentbeteende; consumer culture theory; pris; köpprocessen;

    Sammanfattning : I kontrast till fast fashion, som tampas med snabbt mode och massproduktion med korta ledtider har slow fashion-rörelsen kommit och anammats av flera aktörer på modescenen. Med hjälp av slow fashion vill man således inspirera till en hållbar och tidlös garderob som är genomtänkt och står stark mot modevärldens snabba svängar och därpå, bidra till att konsumtionen inte ökar i kvantitet utan i kvalitet. LÄS MER

  3. 3. Varningstexter i spelreklam: En experimentell studie om effekter av varningstexter i reklam för onlinecasinon

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Josefine Fellbom; Maja Förberg; [2019]
    Nyckelord :Warning; Online casino; Advertising for online casinos; Gambling;

    Sammanfattning : The rising amount of advertising for online casinos, as well as its often aggressive and provocative message, has contributed to a general debate among the Swedish public to curb advertising for the product category. One alternative to increase the extent to which the advertising is moderate involves the use of warnings in advertisements. LÄS MER

  4. 4. Driving Online Brand Engagement, Trust, and Purchase Intention on Instagram : The Effect of Social Commerce Marketing Stimuli

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sandra Ziadkhani Ghasemi; Merili Palmet; [2019]
    Nyckelord :Social commerce; marketing stimuli; online brand engagement; brand trust; online purchase intention;

    Sammanfattning : Building on the stimulus-organism-response model, this paper aims to fill the considerable research gap by developing a deeper understanding of social commerce as a global emerging phenomenon and investigating the effectiveness of social commerce marketing stimuli and its consequences on consumer behavior on Instagram. The study adopts a mixed-methodology approach, including a web-based survey and a focus group interview, to build a deeper understanding of the phenomenon and account for the social aspects of social commerce. LÄS MER

  5. 5. Effekten av kundvärde på varumärkeslojalitet respektive köpintention : I ett showroom-sammanhang

    Master-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Emelie Rosén; Sofie Sjölander; [2019]
    Nyckelord :Kundvärde; kundengagemang; varumärkeslojalitet; köpintention;

    Sammanfattning : I både Sverige och världen ökar handeln via internet för varje år. På grund av det tillkommer nya handelskanaler för att öka konkurrenskraften gentemot andra företag. Ett relativt nytt tillskott till marknaden är konceptet showroom. LÄS MER