Sökning: "purchases"

Visar resultat 11 - 15 av 852 uppsatser innehållade ordet purchases.

  1. 11. How does Monetary Policy Affect the Inflation Rate? A Study of the Riksbank's Monetary Policy from 2000-2019

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Svensson Rotberg; [2023]
    Nyckelord :Inflation; Unconventional Monetary Policy; Monetary policy; Time Series Data; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis examines how the Riksbank’s monetary policy has affected the Swedish CPI inflation rate from 2000 to 2019. This thesis aims to determine if monetary policy is effective at controlling inflation. There is an emphasis on exploring the differences between conventional and unconventional monetary policy. LÄS MER

  2. 12. The Impact of Personalization on Consumer Purchase Intention in Online Shopping

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sara Odzic; Damla Bozkurt Ates; [2023]
    Nyckelord :personalization; consumer purchase intention; attitudes towards personalization; previous purchase experience; privacy concerns;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to investigate the impact that personalization as a phenomenon has on consumer purchase intention. Therefore, examining personalization as a phenomenon was performed through three different variables on which personalization has a significant influence. LÄS MER

  3. 13. Is the phenomenon of buying sexual services too complex to be able to counteract?

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Felicia Stråhle; Elsa Lövén; [2023]
    Nyckelord :Crime prevention; Purchase of sexual services; Sweden; Police regions; The implementation theory; Community policing strategy;

    Sammanfattning : The purchase of sexual services in Sweden is becoming increasingly extensive and requires increased crime prevention resources. The phenomenon is complex and the underlying problem is difficult to define. LÄS MER

  4. 14. #TikTokmademebuyit : En kvalitativ studie om hur reklam på TikTok påverkar användarnas attityder, konsumentbeteende och varumärkeskännedom.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Selma Ottosson; Sara Johansson; [2023]
    Nyckelord :TikTok; consumer behaviour; advertising; attitudes; brand awareness; user-generated content; word of mouth; algorithms; influencer marketing; infeed ads; Social Sciences;

    Sammanfattning : The following bachelor thesis aims to investigate how advertising on the social media application TikTok affects attitudes, consumer behaviour and brand awareness among their users aged 18-23 in Sweden. The ambition of the study is to contribute with research on how advertising is being recieved by TikTok's users, regarding attitudes and consumer behaviour, and establishing whether it is a successful marketing method to generate brand awareness. LÄS MER

  5. 15. Är överlåtelseprocessen gällande fastighetsköp rättsstrygg i Sverige? : En studie med fokus på fullmakt och lagfart

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Aleksandra Bialas; Ema Mujezinovic; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsförmedling; Fullmakt; Lagfart; Överlåtelseprocess; Rättstrygghet;

    Sammanfattning : Fullmakten är en rättshandling där en person, även kallad fullmaktsgivare, ger en annan person, fullmäktige, rätten att företräda, ingå avtal, utföra betalningar eller ingå i andra rättshandlingar åt fullmaktsgivaren mot tredje man. Fullmäktige kan bland annat få i uppdrag att utföra bankärenden samt fastighetsförsäljning eller köp. LÄS MER