Sökning: "purchasing and collecting process"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden purchasing and collecting process.

  1. 1. Managing the procurement process during scale-up: A case study of a European Battery Manufacturer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lisa Bergqvist; Sofia Holm Öste; [2023]
    Nyckelord :procurement process; purchasing; expansion framework; battery manufactures; scale-up; ramp-up; Inköpsprocess; expansion ramverk; batteritillverkare;

    Sammanfattning : The European battery market is in rapid growth and the industry actors are ramping up production as well as exploring international expansion opportunities. However, due to the relative novelty of the industry in Europe, there is a lack of benchmark companies and established frameworks for successful expansion. LÄS MER

  2. 2. Hur coworkingföretag kan expandera inom nya kundsegment : En studie om segmentering och tillhörande värdeerbjudande

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Olle Ludvigsson; Axel Mannerson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Coworking för företag, så kallad corporate coworking är idag en framväxande marknad som möjliggör företag att arbeta bredvid varandra i samma kontor, där de kan dela med sig av kunskap och nätverka genom både formella möten och informellt umgänge. Marknaden re- presenterar en källa för tillväxt för coworkingbranschen och har på senare tid blivit mer bety- delsefull i takt med ett ökat intresse från större företag. LÄS MER

  3. 3. Beyond the logo: the role of branding in B2B services : A case study on the perceptions of the influence of branding in the purchase of recruitment services

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Simone Johansson; Alva Thiel; Jennie Wallin; [2023]
    Nyckelord :B2B buying behaviour; Branding; Service industry; Service branding;

    Sammanfattning : Background: In the last decade, digitalisation and globalisation have intensified competition and customer power, making price and quality minimum requirements rather than differentiators. As a result, branding has become crucial in the B2B context for creating competitive advantage and customer loyalty. LÄS MER

  4. 4. Process-identifiering inom HMLV-miljöer : En studie som identifierar processer för förbättringsarbeten inom High-Mix/Low-Volume-miljöer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Simon Josefsson; Oscar Mattus; [2022]
    Nyckelord :Business Process Management; BPM; Hi-Mix Low-Volume; HMLV; Lean; Processer; Sju slöserier;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur High-Mix/Low-Volume (HMLV) företag kan identifiera processer med förbättringspotential och sedan effektivisera dem. För att uppnå syftet skapades två frågeställningar: [1] Vilka processer i HMLV-företag har störst förbättringspotential? [2] Hur kan HMLV-företag effektivisera och förbättra sina processer? Metod – Studien är en enfallstudie som består främst av insamlade kvalitativa data men även kvantitativa data. LÄS MER

  5. 5. Avtalstrohet inom offentlig verksamhet : En utforskande studie av vad som driver inköp utanför avtal inom hälso- och sjukvård

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Sebastian Djuréen; [2020]
    Nyckelord :Offentlig upphandling och inköp; avtalstrohet; inköpsprocess och drivande parametrar;

    Sammanfattning : BackgroundOver the years, public procurement has proved difficult. There are several procurements that have caused major problems as a result of poor implementation. At present, there are insufficient studies done on procurement and purchasing processes, largely due to difficulties in obtaining good procurement data to analyze. LÄS MER