Sökning: "purchasing capability"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden purchasing capability.

  1. 1. Inköparens roll för hållbara inköp : Möjligheter och begränsningar för att implementera hållbarhet i textila inköpsprocesser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Annie Falander; Tilda Öman; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; textile; supply chain; procurement process; strategic procurement decisions; organisational structure; stakeholder theory; Hållbarhet; textil; försörjningskedja; inköpsprocess; strategiska inköpsbeslut; organisationsstruktur; intressentteorin;

    Sammanfattning : Att anamma hållbarhet och ta strategiska beslut har blivit allt viktigare för textilföretag idag då kraven på socialt och miljömässigt ansvar har ökat. Genom den roll som inköpare besitter och sin delaktighet i inköpsprocessen har de möjligheter att påverka flera beslut i företag som kan kopplas till hållbarhet. LÄS MER

  2. 2. Co-creating value: A service provider and customer perspective : A case study of cyber security services in the electric utility sector

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Mathilda Berg; Olivia Svensson; [2023]
    Nyckelord :Value co-creation; Value proposition; Service procurement; Cyber security services;

    Sammanfattning : Purpose – This study aims to investigate the challenges faced by service providers in developing value propositions for cyber security services, as well as the challenges encountered by customers when purchasing these services. Thereby, bridging the gap regarding value proposition development for cyber security services in a business-to-business context. LÄS MER

  3. 3. Nudging and Governing Big Data Solutions: An explorative multiple-case study on how big data solution suppliers and buyers manage efficient relationships

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Caroline Sandblom; Keyang Tang; [2022]
    Nyckelord :Big data; nudging; contractual governance; relational governance; private-private relationships;

    Sammanfattning : This qualitative study aims to explore how buyers and suppliers of big data solutions manage efficient relationships using governance mechanisms and nudging. A multiple case study was conducted through interviewing 12 organizations (buyers and suppliers) within the scope of big data solutions. LÄS MER

  4. 4. Har eWOM en påverkan på din semester? : En kvalitativ studie om hur negativa recensioner influerar konsumentens köpbeslutsprocess vid bokning av hotellboende online.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stefan Christoffer Gündüz; Assane Moukhsine Ndiaye; [2021]
    Nyckelord :Buyer-decision- model; word- of- mouth; electronic word of mouth; negative- word- of- mouth; credibility; Köpbeslutsmodellen; word- of- mouth; elektronisk- word -of- mouth; negativ- word- of- mouth; trovärdighet;

    Sammanfattning : I samband med den växande teknologiska utvecklingen har spridningen av internetbaserade recensioner, även kallat electronic-word-of-mouth (eWOM), fått en allt större betydelse för konsumenterna inför ett köpbeslut. Turismbranschen är ett exempel på en bransch där allt fler människor använder online recensioner vid val av hotell online. LÄS MER

  5. 5. The Implementation of Total Productive Maintenance (TPM) InManufacturing Company : A Case Study of XYZ Plastics Manufacturing Company in Nigerian

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Femi Gbenga Labiyi; [2019]
    Nyckelord :5S; 8Pillars and lean TPM: Total Productive Maintenance PM: Productive Maintenance JIT: Just-In-Time TQM: Total Quality Management OEE: Overall Equipment Effectiveness MTTR: Mean time to repair MTBF: Mean time between failures;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to implement Total Productive Maintenance (TPM) in Nigeria Plastics Manufacturing Company. Manufacturing companies round the world pay huge amount of money for purchasing new equipments to boost their production however nothing or little is done to achieve or obtain full output from the machine for which it is intended to do. LÄS MER