Sökning: "purchasing of goods"
Visar resultat 1 - 5 av 166 uppsatser innehållade orden purchasing of goods.
1. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER
2. Köprättsligt felansvar när datorprogram innehåller immaterialrättsliga fel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Today's societal developments and increased digitalisation have led to an increase in the purchase of digital content and services. Due to the changing consumer habits regarding the purchase of digital products, a consumer law reform has been implemented. On 1 May 2022 a new Consumer Sales Act entered into force. LÄS MER
3. Exploring Environmentally Sustainable Last-Mile Deliveries in Sweden
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Last-mile delivery is the part of the e-commerce supply chain that is the least efficient in terms of cost, time, and environmental impact. As e-commerce is expected to keep growing, this puts pressure on last-mile deliveries to reduce their environmental impact if Sweden is to reach its environmental goals for 2045. LÄS MER
4. Leverantörsbytens verkliga kostnad: Mer än bara enhetskostnaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : The purchasing department's impact on the companies and its results has grown as more goods and services are purchased from other companies. One of the department's most important tasks is to keep costs down, and therefore are alternative suppliers constantly sought, often in other countries with lower wages. LÄS MER
5. Hur påverkar min personlighet mitt returbeteende? : En kvantitativ studie om femfaktorteorin, opportunistiska och legitima returbeteenden
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : De senaste åren har den digitala utvecklingen lett till stor utveckling inom konsumenters köpbeteenden online. I takt med att det uppkommit fler aktörer på marknaden har e-handelsföretag konkurrerat inom pris, fraktalternativ och andra kostnader för att underlätta köpupplevelsen för kunder. LÄS MER