Sökning: "purpose of human communication"
Visar resultat 1 - 5 av 512 uppsatser innehållade orden purpose of human communication.
1. Bland ”haschtomtar” och “tripprapporter”. En kvalitativ intervjustudie om hur kommunikation genom sociala medier påverkar unga människors attityder, kunskap och användning av droger.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : In the last decade, technological innovations have become an integral part of the human life experience. Today’s youth spend many hours on social media and use it in multiple ways. During this time attitudes in Sweden have shifted towards a more liberal view on drugs and national drug legislation. LÄS MER
2. Medietidningarnas AI-porträtt : En kvantitativ innehållsanalys av hur AI skildras i tidningarna Resumé och Dagens Media
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur AI gestaltas i tidningarna Resumé och Dagens Media som är inriktade på media- och kommunikation. Detta uppnås genom att studera tidningarnas artiklar om AI. LÄS MER
3. Musiken- ett guldkorn i undervisningen? : -Några pedagogers syn på musik som pedagogiskt verktyg i anpassad grundskola, inriktning ämnesområde.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Expected knowledge contribution Expected knowledge contribution of the study is to visualize educators' perceptions of how they use music as a pedagogical tool and how they describe that it affects students' communication development. The study is also expected to contribute with knowledge about the importance of using music as a multimodal means of communication in special needs primary school Aim and research questions The purpose of this study is to visualize some educators' perceptions of how music as a pedagogical tool is used to contribute to communication development among students in special needs elementary school with a focus on subject area. LÄS MER
4. Framtidens copywriter är AI - eller? : En experimentell studie som undersöker relationen mellan generativ artificiell intelligens och copywritingkompetensen inom kommunikatörsprofessionen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : The purpose of the study was to examine whether it was possible to discern any effect on the perception of the content of a copytext in terms of credibility and conviction, depending on whether the writer was ChatGPT or a human copywriter, and whether it was possible to discern any effect on the perception of the writer in terms of creativity and professionalism. To achieve the purpose of the study, the following questions were formulated: 1. LÄS MER
5. Populärvetenskap mellan fakta, narrativ och desinformation : Diskursiva praktiker för ”science myth debunking” på Tiktok
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The overall aim of this study is to contribute to the understanding of how a pervasive digitalization and mediatization takes part in shaping and reshaping the relations between science and society and popular understanding of scientific epistemologies. In recent years, the prevalence of disinformation, fake news and conspiracy theories together with suggestions on how to combat this have come to characterize general discourses on knowledge, science, truth and digital media. LÄS MER