Sökning: "purpose-driven marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden purpose-driven marketing.

  1. 1. Konsten att bygga och stärka varumärken inom klädbranschen : Skapandet av ett hållbart och medvetet mode

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Daniella Boija; Axel Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Brand; branding; brand equity; brand identity; consumer; differentiation; purpose-driven marketing; Differentiering; konsument; varumärke; varumärkesbyggande; varumärkesidentitet; varumärkeskapital; syftesdriven marknadsföring;

    Sammanfattning : Studien ämnar undersöka hur fyra klädföretag bygger och stärker sina varumärken för att differentiera sig på en konkurrensutsatt marknad. Klädföretag valdes specifikt då branschen är unik med utmaningar och trender som kan påverka varumärkesbyggandet. LÄS MER

  2. 2. Delivering Non-verbal Cues in Virtual Meetings : A Qualitative Study of How to Alleviate Online Trust-building Dilemmas in Sales Meeting Context

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Xinyao Feng; [2022]
    Nyckelord :Design; Virtual Meetings;

    Sammanfattning : This paper started by asking the core question of why trust-building is hard in virtual meetings. Theories about "what is trust?" are drawn from the literature on interpersonal trust and trust in the business and marketing academic field. LÄS MER

  3. 3. Syftesdriven marknadsföring : Autenticitet, den viktiga faktorn inom syftesdriven marknadsföring för att åstadkomma kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Melisa Beharic; Isabelle Dal; [2021]
    Nyckelord :Word-of-Mouth; Purpose-driven marketing; Authenticity; Purpose; Customer loyalty; Syftesdriven marknadsföring; Kundlojalitet; Autenticitet; Marknadsföring; Syfte;

    Sammanfattning : With the changing market-place and new marketing methods, societal issues are becoming increasingly important within the companies internal and external operations. Consumers today place higher demands on the market, which requires companies to be adaptable in order to survive. LÄS MER

  4. 4. Relationsmarknadsföringens paradox

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Andrén; Ella Brax; Johan Larsson; [2021]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Cancel culture; Antropomorfisering; Konsumentvarumärkesrelationer; Generation Z; Relationship marketing; Anthropomorphism; Consumer-brand relationships; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Relationsmarknadsföringens paradox”. En tolkande fenomenologisk analys av hur cancel culture förstås ur ett relationsmarkandsföringsperspektiv. Seminariedatum: 3/6 2021 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesuppbyggnad : Via syftesdriven marknadsföring?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jenny Westin; Erik Dilexit; [2019]
    Nyckelord :Branding; Purpose-driven marketing; CSR; Communication; Varumärkesbyggande; Syftesdriven marknadsföring; CSR; Kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur företag arbetar för att bygga upp sitt varumärke via syftesdriven marknadsföring. Studien kommer granska företagens kommunikation och CSR-arbete för att på så vis utreda om företagen använder sig av syftesdriven marknadsföring. LÄS MER