Sökning: "push pull faktorer turism"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden push pull faktorer turism.
1. DE KULTURELLA FAKTORERNAS INVERKAN PÅ TURISM : - En studie om resemotiv bland medborgare i Förenade Arabemiraten samt Qatar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Under de senaste decennierna har turismen i världen ökat kraftigt, inte minst i Sverige. Turistindustrin står inför många utmaningar och då konkurrensen ökar och avstånden krymper mellan olika länder och världsdelar är det viktigt att beakta de kulturella skillnader som finns och vad vi bör känna till om dessa skillnader när det gäller turism. LÄS MER
2. Jubel för rubel? : En studie av rysk turism i Sverige
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och designSammanfattning : This C-level thesis deals with Russian tourism in Sweden and explains what measures are being used in Sweden in order to attract Russian tourists. Since a high number of companies and organizations are actively involved in developing Russian tourism to Sweden, we have decided to focus primarily on the most active Swedish and Russian companies within the industry. LÄS MER
3. Medical and dental tourism : en studie om sjuk- och tandvårdsturismens drivkrafter bland svenskar
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och designSammanfattning : This essay concerns medical- and dental tourism. The main purpose with the essay was to study which factors that affects Swedish choices to seek medical- and dental care abroad and therefore reach an understanding for Swedish medical- and dental tourism to other countries. LÄS MER
4. Historiska återspeglingar : En studie om svensk turismhistoria genom fallstudier på Åre och Mölle
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och designSammanfattning : The idea of this thesis emerged from our common interest to explore the life cycle of Swedish tourist destinations. This study has historical features since we tried to identify crucial historical and current push and pull factors, which influenced destinations upturns and downturns. LÄS MER