Sökning: "push-pull theoretical model"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden push-pull theoretical model.

  1. 1. Chinese independent travelers in the Nordic region: A netnographic study of tourist motivation

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Siheng Chen; [2021]
    Nyckelord :tourist motivation; Chinese independent travelers; push-pull theoretical model; netnographic study;

    Sammanfattning : This study investigated the travel motivation of Chinese travelers who chose the Nordic region as a travel destination. The main methodology adopted in this study is netnography, and the main theoretical framework applied is the push-pull model, as it is suitable to work out my research question. LÄS MER

  2. 2. Simbubblan spricker : En kvalitativ studie av avslutsprocessen och varför elitsatsande simmare slutar simma

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Dylan Saleh; [2021]
    Nyckelord :Drop-out; Swimming; Sports high school; Elite sports; Talent development; Avhopp; Simning; Avslutsprocess; Idrottsgymnasium; Elitidrott; Talangutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka före detta elitsatsande simmares upplevelse av idrottsgymnasium och förstå avslutsprocessen i att sluta med elitsatsningen. För att besvara detta baseras studien på tolv intervjuer med elitsatsande simmare som ingått i idrottsgymnasium men valt att hoppa av under gymnasietiden eller inom två år efter examen. LÄS MER

  3. 3. Användning av digitala marknadsföringskanaler : En kvalitativ fallstudie om hur sökmotorer integreras med digitala marknadsföringskanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Erksén; Matilda Thelin; [2020]
    Nyckelord :Search Engine Marketing; Search Engine Optimization; Digital Communication; Digital Channels; Online Advertising; Digital Marketing.; Sökmotormarknadsföring; Sökmotoroptimering; Digital Kommunikation; Digitala Kanaler; Onlineannonsering; Digital Marknadsföring.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att öka kunskapsområdet och förståelsen kring företagens användning av sökmotoroptimering och sökmotormarknadsföring, avseende integrering med andra digitala marknadsföringskanaler. Teoretisk referensram: De teorier som använts i denna studie är Push/Pull, The 4S Web Marketing Mix Model, Integrated Marketing Communication Mix och Digital Marketing Channel Decision Model. LÄS MER

  4. 4. The Motivations of Chinese Tourists Visiting Abisko

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Song Zhang; Tao Yue; Yichong Xu; [2019]
    Nyckelord :Chinese Tourists; Abisko; Push and Pulll Theory; Tourist Motivation;

    Sammanfattning : China has been one of the most important markets for Abisko tourism. The significant growth of Chinese tourists raised academia interests in understanding what motivates them to this remote town. LÄS MER

  5. 5. Multi-scale modelling of fire in accelerator tunnels: a CERN case study

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Melchior Schepers; [2018]
    Nyckelord :Multi-scale modelling; CFD; tunnel fires; FDS; CERN; particle accelerator; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Multi-scale modellering is een nieuwe benadering in het modelleren van rook en brand in systemen waarbij de grootte van het domein een meer conventionele volledige 3D modellering onmogelijk maakt. Het domein wordt opgesplitst in een 1D en 3D gedeelte om zo de simulatietijd te verminderen. LÄS MER