Sökning: "quali-tative research"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden quali-tative research.
1. ”Vi söker en noggrann och kreativ bläckfisk” En kvalitativ innehållsanalys av platsannonser på LinkedIn för kommunikatörer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Kommunikatörer är en yrkesgrupp som både kämpar för sin legitimitet och ett tyd-liggörande av vad rollen innebär. Denna studie syftar till att undersöka hur kommu-nikatören porträtteras i platsannonser på LinkedIn. Studien utgår från en socialkon-struktivistisk ansats, där rollen antas konstrueras genom hur den beskrivs och talas om. LÄS MER
2. Rytmikinspirerad instrumentalundervisning : En kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka instrumentallärares uppfattningar och erfaranheter av att arbeta med rytmik i instrumentalundervisning. Undersökningen grundar sig i intervjuer av fyra instrumentallärare. I bakgrundskapitlet beskrivs Dalcroze-metoden, rytmikinspirerad undervisning och tidigare forskning om rytmik. LÄS MER
3. Marketing Automation – en studie om ett modernt marknadsföringsverktyg i en svensk kontext
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : I takt med att digitala medier har utvecklats under de senaste åren har köpresan för-ändrats till att kunder idag i ett mycket senare skede släpper in leverantörer i dialogen. Marketing Automation adresserar den problembilden och har växt fram som en brygga mellan sälj- och marknadsprocessen. LÄS MER
4. Common Practices in Blogger Relations - An Exploratory Research on Structures, Dynamics and Dependencies
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The blogosphere recently experiences an increasing attention by PR practice which engages in blogger relations to target bloggers as influential online gate-keepers. Bloggers thereby are given numerous possibilities to make use of their authenticity and credibility, and endorse brands through collaborations with PR. LÄS MER
5. E-Commerce Strategy : Being Physical or Virtual?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The developments of Electronic Commerce applications origins back to the early 1970s and were primarily used within the financial sector. As the potential of E-commerce was recognized its use also reached into other sectors. LÄS MER