Sökning: "qualitative characteristic"

Visar resultat 1 - 5 av 287 uppsatser innehållade orden qualitative characteristic.

  1. 1. Att upprätthålla eller utmana genuskontraktet? : En tematisk analys om hur kvinnors delaktighet i gängkriminalitet skildras i svensk media

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för socialt arbete

    Författare :Felicia Modén; Hilma Bäck; [2024]
    Nyckelord :Gang-related crime; gender; women; men; participation; newspaper articles; media; Gängkriminalitet; genus; kvinnor; män; delaktighet; tidningsartiklar; media;

    Sammanfattning : Gang crime is a growing social problem that involves both women and men. The purpose of the study is to contribute knowledge about how female involvement in gang crime is portrayed in the Swedish media and what similarities and differences exist in the media's portrayal of women's and men's involvement in gang crime. LÄS MER

  2. 2. Populism i Sverige: En textanalys av populismens förekomst och skepnad i Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Alfred Hjälmhammar; Harry Mc Ardle; [2024]
    Nyckelord :Populism; Left Party; Sweden Democrats; Socialism; Nationalism.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Populism is an ambiguous concept in contemporary politics as it is multifaceted in its nature and expression. However, the fundamental characteristic of a populist actor is their adherence to the will of the people and their opposition to an adverse elite. LÄS MER

  3. 3. Our Bula Spirit Awaits You! The Usage of Interlingual Compound Words Consisting of English and the Fijian Greeting Bula in Fijian Tourism Advertisement Online

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Jonathan Ruus; [2023-03-17]
    Nyckelord :English; Fiji; Fiji-English; Global Englishes; Linguistics; Corpus Linguistics; Instagram; Tourism; Advertisement; Discourse Analysis;

    Sammanfattning : This study investigates the Global English variety spoken in the South Pacific Island nation Fiji, often referred to as Fiji-English. Specifically, this paper examines how interlingual compound words consisting of the Fijian greeting bula + various English words are used in Fijian tourism advertisement on the social media platform Instagram. LÄS MER

  4. 4. New Beginnings : Triggering Encounters in Public Place to Encourage a Sense of Community

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Människa-datorinteraktion

    Författare :Anna Lindström; [2023]
    Nyckelord :human-computer interaction; public place; embodied interaction; playful elements; community feelings; community building; urban planning; social sustainability;

    Sammanfattning : To increase social sustainability in cities and communities, interactions between community members is a key factor. This has engaged a research project on social sustainability, connected to an emerging urban district in Sweden. This research was done in collaboration with local stakeholders being part of this research project. LÄS MER

  5. 5. Företagskulturens egenskaper och lärande : En studie om medarbetares uppfattning med en jämförelse i tvärkulturell miljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nicklas Ohlsson; Viktoria Tevell; Alice Borslöv; [2023]
    Nyckelord :Corporate culture; Cross-cultural; Formal learning; Non-formal learning; Informal learning; Cultural levels; Artifacts; Espoused Values; Cultural dimensions; Sweden; Spain; Organizational culture; Organizational structure; Företagskultur; Tvärkulturell; Formellt lärande; Icke formellt lärande; Informellt lärande; Kulturella nivåer; Beteende; Värdering; Kulturella dimensioner; Sverige; Spanien; Organisationskultur; Organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Företagskultur har en betydande roll i hur ett företag ska bli framgångsrikt visar aktuell forskning. I föreliggande studie undersöks hur företagskulturen uppfattas av anställda och vilka olika lärande som används för att kommunicera och förmedla kulturen till medarbetare. LÄS MER