Sökning: "qualitative method"

Visar resultat 1 - 5 av 21705 uppsatser innehållade orden qualitative method.

  1. 1. Storyline: flexibel eller uppstyrd undervisningsmetod? En kvalitativ studie om lärares planering och upplevelse av Storyline

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Lovisa Thor; [2021-09-23]
    Nyckelord :Storyline; nyckelfrågor; händelser; karaktärer; planering; planeringsmatriser; ämnesövergripande;

    Sammanfattning : Studien är en del av ett aktionsforskningsprojekt som syftar till att utveckla en skolas Storylineverksamhet. Syftet med studien är att få kunskap om hur lärare planerar undervisningen för en Storyline. LÄS MER

  2. 2. ”Frågor kommer och de måste få komma” – Lärarperspektiv på sex och samlevnad i årskurs F-3

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Olivia Hultkvist; [2021-09-23]
    Nyckelord :Sex och samlevnad; årskurs F-3; normkritik; lärares språkkompetens;

    Sammanfattning : The present study investigates the views of teachers on sexual education in Swedish primary schools. Recent findings suggest that teachers do not include enough sex educational contents in their teachings and because of that, national curriculums are due to change. However, earlier studies focus mainly on secondary school teachers. LÄS MER

  3. 3. Sju lärares arbete med translanguaging – förutsättningar och effekter

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Anna Olsson; [2021-09-23]
    Nyckelord :translanguaging; multilingualism; conditions; effects; teachers; language development;

    Sammanfattning : The overall purpose of the study is to investigate how Swedish teachers work with translanguaging. Specifically, how the teachers put the concept of translanguaging into practice and what experiences, effects and challenges that practice has resulted in. LÄS MER

  4. 4. NATURVETENSKAPENS KARAKTÄR OCH EPISTEMOLOGISK LEGITIMERING - Möjligheter till undervisning utifrån styrdokument och läroböcker

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Johan Espenberg; [2021-09-15]
    Nyckelord :upper secondary school; nature of science; justification of knowledge; textbook; curriculum; content analysis;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this master thesis is to examine the occurrence of nature of science (NOS), and the justification of scientific knowledge, in school science textbooks and curriculum documents for upper secondary school (year 10 – 12) in Sweden. There are a lot of research about science textbooks and NOS which tells us that the coverage and quality of NOS-content often are poor. LÄS MER

  5. 5. Comparing Media Systems Applied in Post-Soviet Countries Political Parallelism and Role of the State in Armenia, Belarus and Russia

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/JMG - Inst f journalistik och masskomm

    Författare :Elen Kocharyan; [2021-09-14]
    Nyckelord :media systems; post-Soviet countries; political parallelism; interviews;

    Sammanfattning : Purpose:The research aims to reveal the media models operating in the selected three post-Soviet countries: Armenia, Belarus, Russia. As the latters have a joint history the thesis seeks to find out the historica, economic and socio-political casual links that have contributed to the development of the current media systems. LÄS MER