Sökning: "qualitatively structured interviews"
Visar resultat 1 - 5 av 129 uppsatser innehållade orden qualitatively structured interviews.
1. "Musiken ligger i dvala" : En fenomenografisk studie av elevers uppfattningar av fenomenet notläsning i musikklass med körprofil i svensk grundskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Syftet med detta självständiga arbete är att bidra med mer kunskap om hur grundskoleelever i musikklass med körprofil i Sverige uppfattar fenomenet notläsning. I bakgrundskapitlet presenteras en kort historik över notskriftens historia, en redogörelse för musikklassen som fenomen samt definitioner av termer som används i detta arbete. LÄS MER
2. Beyond Formal Roles: A Balanced Leadership Approach to Leadership in Virtual Teams
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : are becoming more complex such that they are beginning to branch out beyond the traditional top-down structures. Regardless of the structure of an organization, leadership seems to be a constant force that drives it to achieve set goals. LÄS MER
3. Undersökning av riskarbete i en beslutsprocess för säljkontrakt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)Sammanfattning : Risks are something that occur daily for all individuals and can arise from a variety of activities. If we don't take these risks into account, we will likely eventually be affected by them. By identifying and analyzing risks, the most appropriate decision can be made to mitigate or avoid the risk completely. LÄS MER
4. Utbytesstudenters digitala PIM-strategier : En kvalitativ studie bland data- och systemvetare vid Uppsala universitet
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : Introduction. The aim of this master thesis is to examine how students at Uppsala university manage, organize, and preserve their study-related information in a digital environment. LÄS MER
5. ”Jag tror att det är viktigt ur många perspektiv” : En kvalitativ studie om hur lärare uppfattar matematisk problemlösning i förskoleklass och årskurs 1–3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Matematisk problemlösning är för elever ett utmanande område som är beroende av att lärare har en genomtänkt plan för hur undervisningen ska struktureras. De olika syner som visat sig finnas på problemlösning har vidare inspirerat till den här studiens syfte, vilket är att synliggöra olika uppfattningar av vad problemlösning i förskoleklass och årskurs 1–3 innebär. LÄS MER